Naslov Prevencija nasilja u osnovnim školama
Naslov (engleski) Violence prevention in primary schools
Autor Marta Višić
Mentor Marina Đuranović (mentor)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Škola bi trebala biti sigurno mjesto za život, rast, odgoj i obrazovanje djece i mladih. Međutim, to uvijek nije tako te se i u školama nerijetko događa nasilje. Nasilje se može definirati kao svjesno i namjerno neprihvatljivo ponašanje kojim se nanosi psihička ili fizička bol drugoj osobi. U literaturi nasilje se najčešće dijeli na fizičko, verbalno, relacijsko i spolno nasilje, a u današnje vrijeme sve je češći oblik elektroničkog nasilja odnosno nasilja preko interneta. Postoje različiti uzroci nasilničkog tj. agresivnog ponašanja, a jedan od njih može biti neadekvatna briga o djetetu odnosno roditeljsko nedovoljno posvećivanje pažnje što može dovesti do razvoja agresivnog ponašanja kod djeteta. Škola je odgovorna za bilo koji oblik nasilja koji se u njoj događa te treba preventivno djelovati na njega. Prevencija se opisuje kao znanstvena disciplina kojoj je cilj spriječiti neprihvatljive radnje tj. neprihvatljiva ponašanja pomoću unaprijed osmišljenih mjera i strategija. Različite su razine prevencije pa tako postoji primarna, sekundarna i tercijarna prevencija. Primarnom prevencijom utječe se na cjelokupno društvo kroz razne edukacije, sekundarnom se prevencijom stavlja fokus na pojedince koji pokazuju tendenciju pojave rizičnog ponašanja, dok se tercijarnom prevencijom usmjerava pozornost na onu djecu koja su bila sudionici nasilja, bilo kao žrtva ili kao počinitelj te se pokušavaju umanjiti posljedice takvog ponašanja, ali i spriječiti daljnje pojave istog. Osim škole, preventivno mogu djelovati i roditelji na način da svome djetetu osiguraju siguran dom u kojemu će dijete zadovoljiti svoje potrebe te razviti samopouzdanje, ali i imati slobodu izražavanja svojih vlastitih misli i osjećaja. Cilj ovog rada je ukazati na sve negativne posljedice nasilničkog i agresivnog ponašanja te potrebu preventivnog djelovanja.
Sažetak (engleski) A school should be a safe space for children and youth, a space for their life, growth, upbringing and education. However, that is not always the case, and often schools are places where violence occurs. Violence can be defined as a conscious and deliberate unacceptable behavior that inflicts psychological and physical pain to another individual. In literature, violence is usually categorized as physical, verbal, relational and sexual. Today, there is an increasing number of electronic violence or violence over the internet. There are various causes of violent and aggressive behavior, one of them can be an inadequate care of the child where parents do not give enough attention to the child which can lead to the development of aggressive behavior. Schools are responsible for any form of violence that happens on its premises so it must act preventatively to it. Prevention is described as a scientific discipline that has a goal of preventing unwanted actions and behaviors by employing pre-designed measures and strategies. There are different levels of prevention: primary, secondary and tertiary. Primary prevention effects the whole population through education. Secondary prevention puts the focus on the individual that shows a tendency for risky behavior. Tertiary prevention focuses on children that were participants in violence, be it as the victim or the perpetrator, it attempts to reduce the effects of that behavior and prevent it from repeating. Parents can, alongside schools, act preventatively by ensuring that their child has a safe home that fulfils all its needs and allows the child to develop confidence while having the freedom to express its thoughts and feelings. The aim of this work is to point to all the negative effects of violent and aggressive behavior and the need for preventative action.
Ključne riječi
nasilnik
nasilje
prevencija nasilja
vršnjačko nasilje
žrtva nasilja
Ključne riječi (engleski)
bully
peer violence
violence
violence prevention
peer violence
violence victim
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:570480
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-26 10:12:59