Naslov Učitelj kao idealan govornik u nastavi
Naslov (engleski) Teacher as an ideal speaker in the classroom
Autor Josipa Topić
Mentor Tamara Gazdić- Alerić (mentor)
Član povjerenstva Vesna Budinski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Kolar Billege (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Gazdić- Alerić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak Diplomski rad započinje definiranjem govora kao optimalne zvučne ljudske komunikacije koja je oblikovana ritmom rečenica, riječi i slogova (Škarić 1986: 5). Govorenje je jedna od primarnih jezičnih djelatnosti koja je jedinstvena čovjeku. Govorenje je urođena čovjekova sposobnost koja uz provođenje govornih vježbi može postati vještina. Govorništvo je vještina koja njeguje umijeće govorenja, a govornik osoba koja je izvrsno svladala govornu vještinu.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mišljenje studenata završnih godina Integriranoga preddiplomskoga i diplomskoga učiteljskoga studija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (svih modula i smjerova) o tome kako vide ulogu učitelja kao idealnoga govornika u razrednoj nastavi, smatraju li se oni, kao budući učitelji, dobrim govornicima. Ovim istraživanjem željelo se ispitati što studenti misle koje su osobine dobroga govornika u nastavi. Također, cilj ovoga istraživanja je ispitati studente jesu li i u kojoj mjeri na Fakultetu imali kolegije vezane uz govorništvo i govorničko umijeće koji bi ih pripremili za ulogu idealnoga govornika u nastavi.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 106 (Ž = 101, M = 5) studenata i studentica 4. i 5. godine Integriranoga preddiplomskoga i diplomskoga učiteljskoga studija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Instrument istraživanja bio je anketni upitnik konstruiran posredstvom digitalnog alata Google Forms. Upitnik je objavljen na društvenoj mreži Facebook, a također je dijeljen preko WhatsAppa i Facebook Messengera.
Istraživanjem je utvrđeno da 96,2 % ispitanika smatra da je uloga učitelja kao govornika u nastavi vrlo važna.
Sažetak (engleski) „Teacher as an ideal public speaker in the classroom“ thesis starts with defining speech as optimal human phonic communication shaped by means of three parallel rhythmic patterns, those at sentence, word and syllable level (Škarić 1986: 5). Speaking is one of the primary language activities that is specific to humankind. Speaking is an innate human ability that can become a skill with the implementation of speaking exercises. Speaking (rhetoric) is a skill in the effective use of speech – the art of speaking, and a speaker is a person who has mastered the art of speaking very well.
The aim of this research was to examine the opinion of final-year students of the Integrated undergraduate and graduate Educational Studies of the Faculty of Teacher Education, University of Zagreb (all modules and fields) on how they see the role of the teacher as an ideal speaker in the classroom. In addition, this research aimed to examine what students think are good speaker characteristics. And also, the aim was to determine whether students have had courses related to public speaking at the Faculty that would prepare them for the role of public speaker in the classroom.
The research was conducted on a sample of 106 (F = 101, M = 5) final-year students of the Educational Studies of the Faculty of Teacher Education, University of Zagreb. The research instrument was a survey questionnaire created using the digital tool Google forms. The questionnaire was published on the social network Facebook and shared via WhatsApp and Facebook Messenger.
The research established that the 96,2 % of participants believe that the role of teachers as a speakers in classroom is very important.
Ključne riječi
govor
govorništvo
komunikacija
učitelj kao idealan govornikgovor
govorništvo
komunikacija
učitelj kao idealan govornik
Ključne riječi (engleski)
speech
rhetoric
communication
teacher as an ideal speaker
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:522607
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-26 11:09:51