Naslov Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi Prirode i društva tijekom pandemije COVID-19
Naslov (engleski) Application of information and communication technology in teaching Nature and Society during the COVID-19 pandemic
Autor Marina Posavec
Mentor Alena Letina (mentor)
Član povjerenstva Sanja Canjek Androić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Alena Letina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti
Sažetak Godina 2020. bila je izazovna za cijelo ljudsko društvo. Promjene koje je pandemija SARS-CoV-2 donijela ostavit će traga u svjetskoj povijesti, a velik dio tih promjena obuhvaćao je i obrazovne sustave diljem svijeta. Hrvatski obrazovni sustav odgovorio je na promjene uvodeći tri različita modela nastave tijekom pandemije (prvi model prema kojem se nastava odrţava uţivo u školi, drugi model koji je kombinacija nastave u školi i online nastave te posljednji model prema kojem se nastava odrţava u potpunosti online), a u istraţivanju provedenom za potrebe ovog diplomskog rada ispitivali su se stavovi učitelja razredne nastave o uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije [IKT] u nastavi Prirode i društva koja se izvodila kontaktno u školama tijekom pandemije. U tom kontekstu ispitano je kakva je opremljenost škola bila prije pandemije te tijekom nje, kakvo je znanje učitelja o IKT-u i u kojoj mjeri koriste IKT u nastavi Prirode i društva, u kojoj mjeri učenici koriste IKT u nastavi Prirode i društva te kako se provodila izvanučionička nastava Prirode i društva tijekom pandemije s obzirom na epidemiološke preporuke. Istraţivanje je provedeno online upitnikom namijenjenim učiteljima i učiteljicama razredne nastave s područja cijele Republike Hrvatske, a pristupila mu je 241 osoba. Rezultati istraţivanja pokazali su da učitelji u prosjeku imaju pozitivan stav o primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi Prirode i društva. Učitelji se slaţu da je tehnička opremljenost škola unaprijeĎena zbog pandemije, ali nemaju svi uvijek dostupne digitalne medije za potrebe nastave Prirode i društva. Dostupnu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju koriste i učitelji i učenici. Učitelji su svoje znanje korištenja IKT-a unaprijedili tijekom pandemije, a digitalne alate, sadrţaje i platforme na nastavi Prirode i društva koriste ponekad. TakoĎer, više od tri četvrtine ispitanih učitelja koristi IKT kao zamjenu za izvanučioničku nastavu tijekom pandemije, a učenici rijetko samostalno, pomoću IKT-a, usvajaju izvanučioničke sadrţaje Prirode i društva. Iako istraţivanje potvrĎuje da učitelji imaju pozitivne stavove o korištenju digitalne tehnologije na nastavi Prirode i društva, potrebno ju je više primjenjivati u samom nastavnom procesu jer pravilnim korištenjem moţe uvelike doprinijeti kvaliteti odgojno-obrazovnog procesa.
Sažetak (engleski) The year 2020 was challenging for all members of society. The changes caused by the SARS-CoV-2 pandemic will leave a mark on world history and many of that changes had impact on education systems around the world. The Croatian education system responded to the given changes by introducing 3 different models of teaching during the pandemic and the research conducted for the purposes of this thesis examined the attitudes of primary school teachers on the use of Information and Communication Technology in teaching Nature and Society during the pandemic in schools. In research were examined general data about teachers, what was the equipment of schools before and during the pandemic, what is the knowledge of teachers about ICT and how much they use ICT in teaching Nature and Society, how much students use ICT in teaching Nature and Society and how extracurricular activities were conducted in teaching Nature and Society during the pandemic and given epidemiological recommendations. The research was conducted by an online questionnaire intended for primary school teachers from all over the Republic of Croatia and was filled out by 241 people. The research showed that teachers have positive attitudes towards the application of Information and Communication Technology in teaching Nature and Society. Teachers agree that the technical equipment of schools has been improved due to the pandemic, but they don't have always digital mediums available for teaching Nature and Society. ICT is used by both, teachers and students. Teachers have improved their knowledge of using ICT during the pandemic and sometimes use digital tools, content and platforms in the teaching Nature and Society. Also, more than three quarters of the teachers use ICT as a substitute for extracurricular activities during the pandemic. Students rarely independently, with the help of ICT, learn extracurricular content of Nature and Society. Although, the research confirms that teachers have positive attitudes about the usage of digital technology in teaching Nature and Society, it is necessary to apply it more often in the teaching process because its proper use can improve the quality of the teaching process.
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija
Priroda i društvo
pandemija
razredna nastava
Ključne riječi (engleski)
information and communication technology
Nature and Society
pandemic
primary school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:973805
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-26 11:47:41