Naslov Kombinirani razredni odjel u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Combined classroom in primary education
Autor Sanja Klisura
Mentor Irena Klasnić (mentor)
Član povjerenstva Marina Đuranović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislava Vidić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Kombinirani razredni odjel posebna je vrsta razrednog odjela u kojemu se nastava odvija za više razreda istovremeno. Učenici svoj razred dijele s još jednim, dva ili čak tri razreda. Iako su kombinirani razredni odjeli postojali i u prošlosti, sve je veći broj učenika koji pohađaju takve razrede. Mišljenja o kombiniranim razrednim odjelima su podijeljena pa ga neki učitelji smatraju kao „nužno zlo“. Ipak, kombinirani razredni odjeli imaju puno posebnosti, a izvođenje nastave u njima razlikuje
... Više se od nastave u redovitim razrednim odjelima. Osim same nastave, razlikuje se i pripremanje učitelja za svaki nastavni sat. Kompetencije učitelja u takvim razredima posebno dolaze do izražaja, pa je bitno da učitelj bude snalažljiv i spreman prihvatiti sve izazove koje rad u kombiniranim odjelima donosi. Osim toga, važno je naglasiti kako ni jedna kombinacija nije jednaka, stoga je bitno prilagoditi se svakome učeniku unutar razrednog odjela. Naravno, to je lakše nego u redovitim razredima, jer je broj učenika u kombiniranim razrednim odjelima znatno manji nego u redovitim razredima. Nadalje, rad u područnim školama i manjim mjestima zasigurno nosi posebne čari, a učitelj i škola imaju veliku ulogu u životu mjesta te organizaciji kulturnih, sportskih i ostalih manifestacija. U svemu tome pomažu učenici, ali i roditelji. Stariji učenici od velike su pomoći učitelju, jer su samostalniji pa učitelj, ako je potrebno, više vremena može posvetiti mlađim učenicima. Isto tako, oni su primjer koji mlađi učenici slijede. Cilj ovog rada je prikazati specifičnosti rada u kombiniranim razrednim odjelima i samim time ohrabriti mlade učitelje za rad u takvim razredima, jer nerijetko upravo u njima stječu svoja prva radna iskustva. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Combined classroom is a specific type of classroom in which teaching is taking place for different classes at the same time. Student share their classroom with one, two or even three other classes. Although combined classrooms existed in the past, more and more students attend these classrooms today. Opinions about combined classrooms are divided so some teachers consider them as „necessary evil“. Still, combined classrooms have a lots of peculiarities, and teaching is different than in
... Više normal classes. Except teaching, difference can be seen in teacher's preparation for every class. Teacher's competencies in these classrooms are especially expressed, and it is important that teacher is clever and ready to take every challenge that teaching in combined classrooms brings. Furthermore, it is important to emphasize that every combination of classes is different, so teacher has to adjust to every student in the classroom. Certainly, it is easier to adjust to every student in combined classroom than in normal classes because there are less students in combined classroom. Also, teaching in district schools and smaller cities has its own peculiarities, because teachers and school have a big role in organizing cultural, sports and other events. In all of that organizing there is always help of students and their parents. Older students are more independent so they are big helpers to the teacher, so that teacher can dedicate more time to younger students if needed. Also, younger students follow older student's example. Goal of this thesis is to show specifics of working in combined classrooms and to encourage young teachers for work in such classrooms, because more often they gain their first work experience in combined classrooms. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
kombinirani razredni odjel
učitelj
učenik
Ključne riječi (engleski)
combined classroom
student
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:713330
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-27 07:14:14