Naslov Upravljanje disciplinom u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Discipline management in primary education
Autor Matea Baćak
Mentor Višnja Rajić (mentor)
Član povjerenstva Alena Letina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Canjek Androić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Disciplinski problemi i problematično ponašanje kod učenika su ozbiljan stresor kod učitelja. Područje je rada učitelja gdje se najčešće iskuse poteškoće, a i čest je slučaj da se studenti učiteljskih fakulteta osjećaju nekompetentno prije ulaska u učionicu. Cilj ovoga rada je osvijestiti važnost discipline u školi i u svakodnevici te kako ju učinkovito uspostaviti. Iako pojam discipline može zvučati kao bezuvjetna poslušnost i podređenost, ona to ne mora biti. Zapravo, u skladu s današnjim zahtjevima odgoja i obrazovanja, ona to ne može biti. Disciplina je preduvjet uspješnog učenja i poučavanja, a cilj je kod učenika razviti samodisciplinu. Aktualna istraživanja su dokazala kako samodisciplina ima veći utjecaj na akademski uspjeh od akademskog talenta (Duckworth i Seligman, 2005). Neki modeli discipline se uspješno i danas provode, a posebna će se pozornost usmjeriti prema pozitivnoj psihologiji Jane Nelsen, teoriji izbora Williama Glassera te restituciji Diane Gossen. Brojna literatura predlaže korisne mjere uspostavljanja razredne discipline, a u radu će se posebno osvrnuti na ulogu kazni i nagrada, njihovoj (ne)učinkoitosti. Samodisciplina se ne može potaknuti na silu. Učenici biraju svoja ponašanja, a zadaća je učitelja pomoći odabrati dobar izbor. Samodisciplina zahtijeva pogled prema dugoročnoj dobrobiti učenika koji se na temelju svojih interesa, sposobnosti i mogućnosti razvija, uči oblikovati vlastiti život i nadvladati samoga sebe. Na kraju, ishod bi trebali biti učenici koji samostalno mogu upravljati svojim učenjem i kontrolirati svoje ponašanje.
Sažetak (engleski) Disciplinary problems and problematic behavior in students are a serious stressor for teachers. It is the area of teachers' work where difficulties are most often experienced, and it is often the case that teachers' university students feel incompetent before entering the classroom. The aim of this paper is to raise awareness of the importance of discipline in school and in everyday life and how to establish it effectively. While the notion of discipline may sound like unconditional obedience and subordination, it doesn’t have to be. In fact, in keeping with today’s demands of upbringing and education, it can’t be. Discipline is a prerequisite for successful learning and teaching, and the goal is to develop self-discipline in students. Current research has shown that self-discipline has a greater impact on academic success than academic talent (Duckworth and Seligman, 2005). Some models of the discipline are still successfully implemented today, and special attention will be paid to the positive psychology of Jane Nelsen, the choice theory of William Glasser and the restitution of Diana Gossen. Numerous literature suggests useful measures for establishing class discipline, and the paper will pay special attention to the role of punishments and rewards, their (ine) effectiveness. Self-discipline cannot be encouraged by force. Students choose their behaviors, and it is the teacher’s job to help them make good choices. Self-discipline requires a view of the long-term well-being of students who, based on their interests, abilities and capabilities, develop, learn to shape their own lives and overcome themselves. Ultimately, the outcome should be students who can independently manage their learning and control their behavior.
Ključne riječi
disciplina
samodisciplina
učinkovita nastava
Ključne riječi (engleski)
discipline
self-discipline
effective teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:410652
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: njemački jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-27 08:28:05