Naslov Pripovijedanje i pričanje priča kao poticaj za razvoj govora
Naslov (engleski) Narrative and telling stories as an incentive for the development of speech
Autor Ivana Hegedić
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Lidija Cvikić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Govor je osnovno sredstvo pomoću kojeg ljudi komuniciraju jedni s drugima. Također, govor je nužan da bismo mogli pripovijedati i pričati. Veliku pažnju trebamo obratiti na razvoj govora tijekom djetetovih prvih godina života jer upravo tada nastaju temelji za kasniji razvoj tih sposobnosti.
Razvoj govora složeni je proces koji je pod utjecajem brojnih čimbenika. Da bi dijete uspješno razvijalo svoje potencijale, pa tako i govor, bitno je da raste u poticajnoj okolini. Roditelji, ali i odgojitelji kao najvažnije osobe iz djetetovog okuženja imaju važnu ulogu u poticanju razvoja govora kod djece rane i predškolske dobi. Neki od načina na koji to mogu postići su čitanje, pripovijedanje i pričanje priča. Priče su neizostavni dio u životu svakog čovjeka, pa tako i djece. Ljudi su upotrebljavali priče još od davnina kako bi prenosili jedni drugima zanimljive sadržaje te su one u ljudima budile znatiželju, ali i radost. Isto tako, roditelji i odgojitelji trebaju biti djeci dobar govorni model te prilagoditi okolinu djeci kako bi potaknuli razvoj govora kod djece. Čitanjem, pripovijedanjem i pričanjem priča, djetetov razvoj, kao i svijet, uvelike se obogaćuje. Isto tako, svi ti postupci i aktivnosti utječu na djetetov cjelokupni razvoj.
Cilj ovog rada bio je ispitati važnost pripovijedanja, pričanja i čitanja priča djeci te ustvrditi kako ti postupci utječu na djetetov razvoj govora. U istraživanju, koje je provedeno online putem anketnog upitnika, sudjelovalo je 85 odgojiteljica iz različitih dijelova Hrvatske. Iz rezultata istraživanja može se zaključiti da većina odgojiteljica svakodnevno čita djeci te im nekoliko puta tjedno i pripovijeda, da pripovijedanje i čitanje priča pozitivno utječe na razvoj govora djece te da je važna uloga koju djeca imaju za vrijeme čitanja, odnosno pripovijedanja priče.
Sažetak (engleski) Speech is the basic means by which people communicate with each other. Also, speech is necessary so that we can narrate and talk. We need to pay great attention to the development of speech during the child's first years of life, because that is when the foundations for later development are created.
Speech development is a complex process that is influenced by many factors. In order, for a child to successfully develop their potentials, including speech, it is important that they grow up in a stimulating environment. Parents, but also educators, as the most important persons from children's environment, play an important role in encouraging the development of speech in children of early and preschool age. Some of the ways they can achieve this are by reading, narrating, and telling stories. Stories are an indispensable part of the life of every person, including children. People have used stories since ancient times to convey interesting content to each other, and they aroused curiosity, but also joy in people. Likewise, parents and educators need to be a good speech model for children and adapt the environment to children in order to encourage speech development in children. By reading, narration, and telling stories, a child’s development, as well as the world, is greatly enriched. Likewise, all of these actions and activities affect a child’s overall development.
The aim of this paper was to examine the importance of narrating, talking and reading to children and to determine how these actions influence a child's speech development. The survey, conducted online through a questionnaire, involved 85 educators from different parts of Croatia. From the results of the research it can be concluded that most educators read to children every day and tell them several times a week, that storytelling and reading stories have a positive effect on children's speech development and that children play an important role when reading or telling stories.
Ključne riječi
govor
odgojitelj
priče
djeca
Ključne riječi (engleski)
speech
educator
stories
children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:639095
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-27 12:07:41