Naslov Anger Idioms in English
Autor Filip Goršćak
Mentor Jelena Parizoska (mentor)
Član povjerenstva Lovorka Zergollern-Miletić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Silvija Hanžić Deda (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Parizoska (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak This thesis deals with teaching anger idioms in the EFL classroom. The aim is to show how idioms can be taught in EFL using the cognitive linguistic approach, more specifically with motivation. The paper gives an overview of conceptualization of anger, as well as the folk theory of anger and conceptual metaphors which motivate anger idioms in English. EFL textbooks used in Croatian elementary schools show that idioms have traditionally been taught implicitly, using insufficient teaching materials, and are introduced as late as upper primary school. Since studies have shown that even young learners are capable of understanding figurative expressions, they should be introduced to them as early as the 1st grade. Examples of teaching activities provided in this paper show how idioms could be taught following some general strategies used in the cognitive linguistic approach: explicit teaching, connecting literal and figurative meanings, grouping idioms by motivation or meaning, and discussing and analysing idioms’ meanings. The activities follow those general strategies and anger idioms are used as illustrative examples. They show how students can connect literal and figurative meanings of idioms, create their own lists of idioms, group them by motivation, draw their mental images of idioms, or even teach them to their peers, all while learning idioms’ meanings and raising metaphor awareness.
Sažetak (hrvatski) Ovaj diplomski rad bavi se poučavanjem frazema za izricanje ljutnje u nastavi engleskoga kao stranoga jezika. Cilj rada je pokazati kako se frazemi mogu poučavati u nastavi engleskoga kao stranoga jezika primjenom kognitivnolingvističkog pristupa, točnije pomoću motivacije. Rad daje pregled konceptualizacije ljutnje, kao i pučke teorije ljutnje i konceptualnih metafora koje motiviraju frazeme za izricanje ljutnje u engleskome jeziku. Udžbenici engleskoga jezika koji se koriste u osnovnim školama u Hrvatskoj pokazuju da se frazemi poučavaju implicitno, uz korištenje nedostatnih nastavnih materijala, i uvode se tek u višim razredima osnovne škole. Budući da su istraživanja pokazala da mlađi učenici razumiju figurativne izraze, oni bi trebali biti uvedeni već u 1. razredu. Primjeri nastavnih aktivnosti opisanih u ovome radu pokazuju kako se frazemi mogu poučavati pomoću nekih općih strategija u kognitivnolingvističkom pristupu, a to su: eksplicitno poučavanje, povezivanje doslovnog i prenesenog značenja, grupiranje frazema prema motivaciji ili značenju, te analiza i razgovor o značenju frazema. Aktivnosti koriste te opće strategije na primjeru frazema za izricanje ljutnje. One pokazuju kako učenici mogu povezivati doslovna i prenesena značenja frazema, sastaviti svoje popise frazema, grupirati ih prema motivaciji, nacrtati i prikazati svoje vizualizacije tih frazema ili ih poučavati svojim vršnjacima, a sve to dok uče značenja frazema i podižu svijest o metaforama.
Ključne riječi
figurative language
anger idioms
EFL
teaching strategies
cognitive linguistics
Ključne riječi (hrvatski)
figurativni jezik
frazemi za izricanje ljutnje
engleski kao strani jezik
strategije poučavanja
kognitivna lingvistika
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:178659
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-27 12:12:35