Naslov Uloga odgojitelja u dječjoj igri
Naslov (engleski) The role of the educator in children's play
Autor Antonia Ivančić
Mentor Marina Đuranović (mentor)
Član povjerenstva Marina Đuranović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zdenko Braičić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Dijete od svoje najranije dobi ima potrebu za učenjem i istraživanjem onoga što ga okružuje, a time i potrebu razotkriti svoje mogućnosti. Igra je neizostavni dio djetinjstva. Igra obilježava prvo djetetovo učenje i stvaranje. Kroz igru dijete izgrađuje sebe i razvija svoje pamćenje, pažnju, kreativnost i motoričke vještine. Dijete igrajući se izražava svoje emocije i vlastita iskustva. Uloga odgojitelja u životu djeteta je veoma važna jer je odgojitelj prva osoba koju dijete susreće u svom životu nakon obitelji. Odgojitelj je stručna osoba koja kreira uvjete i atmosferu u kojoj se djeca osjećaju važno, poštovano i sigurno. Važno je osigurati pozitivnu atmosferu, sigurno mjesto i adekvatne uvjete za igru. Sigurno, zanimljivo i poticajima obogaćeno okruženje pruža mogućnost za učenjem, istraživanjem, stvaranjem i ispunjavanjem znatiželje. Postupcima odgojitelja potiče se i razvija dječja igra. Odgojiteljeva uloga u igri je vrlo važna, ali ona uloga koja je diskretna. Odgojitelj može imati ulogu: promatrača, posrednika, suigrača i voditelja. Odgojitelj u ulozi promatrača može indirektno poduprijeti igru i aktivnost jer promatranjem djeteta u igri, odgojitelj osluškuje djetetove interese, želje i potrebe. Odgojitelj posrednik potiče dječju interakciju s različitim materijalima, kao i međusobnu interakciju. Odgojitelj koji se nalazi unutar samog tijeka igre ima ulogu suigrača, a odgojitelj u ulozi voditelja organizira i osmišljava igru kao i potrebit materijal.
Cilj ovog rada je istaknuti koliko je igra dragocjena za razvoj djeteta i važnost uloge odgojitelja tijekom dječje igre.
Sažetak (engleski) From the earliest age, the child has a need to learn and explore what surrounds him, and also the need to discover his possibilities. Play is an indispensable part of childhood. The play marks the child’s first learning and creation. Through the play, child builds himself and develops his memory, attention, creativity and motor skills. By playing, child expresses his emotions and his own experiences. The role of the educator in the life of a child is very important because the educator is the first person who child meets in his life after the family. An educator is a professional who creates the conditions and atmosphere in which children feel important, respected and safe. It is important to ensure a positive atmosphere, a safe place and adequate conditions for the game. A safe, interesting and stimulating environment provides an opportunity to learn, explore, create and fulfill curiosity. Educator's actions encourage and develop children's play. The educator’s role in the play is very important, but that role is discreet. The educator can have the role of: observer, mediator, teammate and leader. The educator in the role of an observer can indirectly support play and activity because by observing the child in a play, the educator listens to the child's interests, desires and needs. The mediator educator encourages children to interact with different materials as well as interaction with each other. The educator who is within the course of the game has the role of a teammate, the educator in the role of leader organizes and designs the game as well as the necessary material.
The aim of this paper is to highlight how valuable play is for a child’s development and the importance of an educator's role during children’s games.
Ključne riječi
dječja igra
kreativnost
odgoj
odgojitelj
simbolična igra
Ključne riječi (engleski)
children's play
creativit
education
educator
symbolic play
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:725108
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-06 13:33:02