Naslov Religijski sadržaj u slikovnicama koje su namijenjene djeci vrtićkog uzrasta
Naslov (engleski) Religious contents in picture books intended for preschool children
Autor Matea Jajalo
Mentor Draženko Tomić (mentor)
Član povjerenstva Draženko Tomić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Slikovnica je prvi čitaći didaktički materijal djeteta. Važna je za djetetovo stvaranje pojma o svijetu, ali i razvoj prečitalačkih vještina. Da bi dijete shvaćalo poruku koju prenosi slikovnica, ali i kako bi zavoljelo čitanje, vrlo je važna funkcija zabave. Dijete čitanje treba shvatiti kao igru. Potrebno je u obzir uzeti djetetove individualne karakteristike te područja njegova zanimanja. U slikovnicama su obrađene razne teme, a posebnu vrstu čine slikovnice s religijskim sadržajem. Iako ne toliko zastupljene, vrlo su važne za vjerski odgoj djeteta. Obrađuju teme utemeljene na biblijskim pričama, ali i na inspirativnim životima svetaca. Zadnjih se godina bilježi trend rasta slikovnica s religijskim sadržajem. Progovaraju o temama poput smrti i patnje na djeci razumljiv način. U djeci pokušavaju pobuditi osjećaj spokoja i bezuvjetne ljubavi. Pomažu djeci stvoriti vlastitu sliku o Bogu bez utjecaja roditelja ili odgojitelja. Na taj način djeca sama stvaraju vlastiti odnos s Bogom koji se oslikava na odnos prema sebi i drugima. Poneki autori idu „korak dalje“ pa djeci približavaju teme koje čine podlogu za kasnije razumijevanje Teologije tijela. Osim programa vjerskog odgoja, postoje vjerski vrtići čiji se rad zasniva na cjelokupnom djetetovu razvoju utemeljenom na katoličkoj vjeri.
Na početku rada objašnjene su glavne karakteristike slikovnice uz dijaloško čitanje i povijesni pregled slikovnice u svijetu i Hrvatskoj. Dalje su navedeni neki primjeri slikovnica s religijskim i djelomično religijskim sadržajem. Ukratko je opisan Program katoličkog vjerskog odgoja djece predškolske dobi te važnost slikovnica u promicanju kršćanskih doktrina. Objašnjen je utjecaj slikovnica s religijskim sadržajem za djecu vrtićke dobi te njene prednosti i nedostatci.
Sažetak (engleski) A picture book is a child's first reading didactic material. It is important for the child's understanding of the world, but also for the development of reading skills. In order for the child to understand the message conveyed by the picture book, but also for him to love reading, the fun function is very important. A child should understand reading as a game. It is necessary to take into account the child's individual characteristics and his area of interest. Various topics are covered in picture books. Picture books with religious content are a special type. Although they are not so common, they are very important for the religious upbringing of a child. They deal with topics based on biblical stories, but also on the inspiring lives of saints. In recent years, there has been a growing trend of picture books with religious content. They talk about topics like death and suffering in a way children can understand. They try to instill in children a sense of tranquility and unconditional love. They help children create their own image of God without the influence of parents or educators. In this way, children themselves create their own relationship with God, which is reflected in their relationship with themselves and others. Some authors go "one step further" and bring children closer to topics that form the basis for a later understanding of Theology of the Body. In addition to the religious education program, there are religious kindergartens whose work is based on the child's overall development based on the Catholic faith.
At the beginning of the thesis, the main characteristics of the picture book are explained along with a dialogic reading and a historical overview of the picture book in the world and in Croatia. Furthermore, some examples of picture books with religious and partially religious content are mentioned. It briefly describes the program of Catholic religious education for preschool children as well as the importance of imagery in promoting Christian doctrines. The influence of picture books with religious content for children of kindergarten age and its advantages and disadvantages is explained.
Ključne riječi
dijete vrtićkog uzrasta
didaktička pomagala
slikovnice s religijskim sadržajem
Ključne riječi (engleski)
kindergarten age child
didactic aids
picture books with religious content
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:689173
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-09 12:33:07