Naslov Uloga jezičnih igara u poticanju rane pismenosti
Naslov (engleski) The role of language games in encouraging early literacy
Autor Mateja Delinić
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Lidija Cvikić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Najprirodnija i najpoznatija aktivnost djeteta je igra. Ona je sastavni dio djetetova života. Od iznimne je važnosti znati kako za dijete nema „prave“ i „krive“ igre kao niti „dobre“ i „loše“ igre. Svaka igra, koju dijete odabire, za njega/nju je prava i dobra, ali i ono najvažnije, takva igra nije nametnuta. Želja za igrom dolazi iz djetetove unutarnje potrebe za akcijom i istraživanjem. U igri dijete spontano vježba i razvija svoje kognitivne, motoričke, socijalne, komunikacijske i jezične sposobnosti.
Jezične sposobnosti kod djece razvijaju se korištenjem jezika. Tako su jezične igre motivatori za poticanje rane pismenosti kod djece predškolske dobi. Peti-Stantić i Velički (2008) jezičnim igrama smatraju sve one igre kojima je izražajno sredstvo jezik u svim svojim pojavnostima. Neke od jezičnih igara su: igre riječima, slogovima, morfološkim oblicima, rečenicama i dr. Peti-Stantić i Velički (2008) smatraju kako je igra jezikom djetetova najvažnija funkcija. Jezične igre djetetu nude mogućnost ulaska u svijet kreativnosti i inovativnosti te stjecanju novih znanja spontano i kroz igru. Bitna stavka jezičnih igara je ta da su one zaista jednostavne za korištenje u odgojno-obrazovnom radu s djecom.
Cilj ovog rada bio je ispitati utjecaj i ulogu jezičnih igara na razvoj rane pismenosti kod djece. Tako je u istraživanju sudjelovala grupica predškolske djece. Točnije, njih dvadeset četiri. Anketa je provedena dva puta u pedagoškoj godini 2021./2022. Usporedbom rezultata uočava se iznimno velik utjecaj i svrha korištenja jezičnih igara u odgojno-obrazovnim ustanovama, a sve s ciljem razvoja i buđenja svijesti o vaţžosti poticanja rane pismenosti kod djece.
Sažetak (engleski) The most natural and well-known activity of a child is play. As such, it is an integral part of a child's life. It is extremely important to know that for a child there is no "right" and "wrong" game, nor "good" and "bad" game. Any game chosen by the child is right and good for him/her, but most importantly, such game is not imposed by adults. The desire to play comes from the child's inner need for action and exploration. In the game, the child spontaneously exercises and develops their cognitive, motor, social, communication and language skills. Language abilities in children are developed through the use of language. Thus, language games are motivators for encouraging early literacy in preschool children. Peti-Stantić and Veliĉki (2008) consider language games to be all those games whose means of expression is language in all its manifestations. Some of the language games are: games with words, syllables, morphological forms, sentences, etc. Peti-Stantić and Veliĉki (2008) believe that language play is a child's most important function. Language games offer the child the opportunity to enter the world of creativity and innovation and to acquire new knowledge spontaneously and through play. The important thing about language games is that they are really easy to use in educational work with children. The aim of this work was to examine the influence and role of language games on the development of early literacy in children. Thus, a group of preschool children participated in the research. More precisely, twenty-four of them. The survey was conducted twice in the 2021/2022 academic year. A comparison of the results shows an extremely large impact and purpose of using language games in educational institutions, all with the aim of developing and raising awareness of the importance of encouraging early literacy in children.
Ključne riječi
igra
dijete
jezik
rana pismenost
odgojno-obrazovni rad
Ključne riječi (engleski)
game
child
language
early literacy
educational work
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:925603
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-16 12:37:19