Naslov Suradnja s roditeljima u ustanovi za rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Naslov (engleski) Cooperation with parents in early childhood education and care institutions
Autor Ema Vučnik
Mentor Maja Drvodelić (mentor)
Član povjerenstva Dejana Bouillet (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Panić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Drvodelić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Kvalitetna suradnja roditelja i odgojitelja ima veliku važnost u svakodnevnom životu djeteta. Dijete raste i razvija se pod utjecajem obitelji i odgojno-obrazovne ustanove. Osim što je jedno od načela Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, suradnja roditelja i odgojitelja višestruko utječe na djetetov socijalni, emocionalni i kognitivni razvoj te osjećaj sigurnosti. Kako bi suradnja bila kvalitetna, komunikacija roditelja i odgojitelja mora biti učestala te sadržavati različite oblike. Tradicionalni oblici komunikacije i dalje su prisutni u odgojno-obrazovnim ustanovama međutim zamjenjuju ih suvremeni oblici komunikacije koji pružaju bržu izmjenu informacija.
Opći cilj ovog istraživanja bio je ispitati oblike suradnje roditelja i odgojitelja. Iz općeg cilja proizašli su sporedni ciljevi, a to su: ispitati načine komunikacije između odgojitelja i roditelja, ispitati razinu učestalosti razmjene informacija između odgojitelja i roditelja te ispitati razinu roditeljskog zadovoljstva suradnjom s odgojiteljima. Ispitano je 608 roditelja, djece vrtićke dobi pomoću online anketnog upitnika. Upitnik je sadržavao: 6 pitanja koja su se odnosila na sociodemografske karakteristike ispitanika, 19 tvrdnji koje su ispitanici trebali procijeniti na skali Likertova tipa od pet stupnjeva ovisno o tome koliko se slažu ili ne slažu s navedenom tvrdnjom, 10 tvrdnji na koje se moglo odgovoriti s jednim ili više odgovora koje su se odnosile na učestalost tradicionalnih i suvremenih oblika komunikacije u suradnji roditelja i odgojitelja te 4 pitanja na koja se moglo dati kratak odgovor vezan uz zapreke suradnji i sugestije za poboljšanje suradnje roditelja i odgojitelja.
Rezultati istraživanja pokazali su kako roditelji i dalje najviše koriste tradicionalne oblike komunikacije za saznavanje informacija o djetetu ili skupini koju dijete polazi. Iako većina roditelja informacije o djetetu dobiva svakodnevno, roditelji tek jednom ili dva puta godišnje imaju priliku sudjelovati na individualnim i roditeljskim sastancima te zajedničkih druženjima. Roditelji su bez obzira na manjak komunikacije zadovoljni suradnjom s odgojitelja, a komunikaciju i djetetovo zadovoljstvo smatraju najvažnijim čimbenicima koji utječu na njihovo zadovoljstvo suradnjom.
Sažetak (engleski) Quality collaboration between parents and preschool teachers is very important in child's every day life. The child develops under the influence of family and educational institutions. Except that it is one of the principle of National curriculum for early and preschool education, collaboration of parents and preschool teachers has impact on children's social, emotional and cognitive development, but also on feeling of safety. Communication between parents and preschool teachers needs to be frequent and it needs to contain several forms if we want successfull collaboration. Traditional forms of communication are still present in educational institutions but they are being replaced by modern form of communication which provide faster information exchange.
General objective of this research was to examine forms of collaboration between parents and preschool teachers. From general objectives we come to secondary objectives, which are: examine way of communication between parents and preschool teachers, examine a frequency of information exchange and to examine the level of parent's satisfaction with collaboration. There were 608 parents tested by online survey. Online survey contained: 6 questions which were refering to socio- demographic characteristics of examinee, 19 statements which needed to be estimated on Likert - type format with a scale ranging from one to five, and participants were asked to circle the degree to which they agree or disagree with any of the following statements, 10 statements which they could respond with one or more answers - they were refering on frequency of traditional and modern forms of communication between parents and preschool teachers, there were 4 questions about obstacles in collaboration and about suggestions for improving collaboration between parents and preschool teachers, these questions required short answers.
Results showed that parents still mostly use traditional form of communication to discover information about the child and about the group the child is in. Even though most of parents get information about the child on a daily basis, parents get the opportunity only once a year to participate on individual conversation parent - teacher conference and gatherings. Parents are satisfied with collaboration with preschool teachers despite low communication. They consider communication and child's satisfaction the most important factors that influence on their satisfaction with collaboration.
Ključne riječi
suradnja
tradicionalni oblici komunikacije
suvremeni oblici komunikacije
zadovoljstvo roditelja suradnjom s odgojiteljima
zapreke u ostvarivanju suradnje
Ključne riječi (engleski)
collaboration
traditional form of communication
modern forms of communication
parent's satisfaction with collaboration
obstacles in collaboration actualization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:199966
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-17 09:01:50