Naslov Neverbalna komunikacija djece u dobi od 2 do 3 godine
Naslov (engleski) Nonverbal communication of children from 2 to 3 years old
Autor Katarina Hanich
Mentor Edita Rogulj (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Odrastanje je period obilježen velikim brojem izazova i promjena. Od rođenja do treće godine života dijete prolazi razbolje koje je obilježeno najvećim razvojnim promjenama. Kako bi se djetetove potrebe mogle pravovremeno i pravilno zadovoljiti, potrebno je promatrati dijete te pažljivo osluškivati poruke koje ono želi prenijeti. Djeca se od rođenja koriste neverbalnom komunikacijom kao sredstvom za izražavanje emocija, potreba i želja. S razvojem govora sve se više poruka prenosi verbalno uz potporu neverbalne komunikacije. Jedna od funkcija neverbalne komunikacije je izražavanje prihvatljivih emocionalnih reakcija i usvajanje poželjnih interakcija s vršnjacima ili obitelji. Razvijanjem svih oblika komunikacije usavršavaju se socijalne kompetencije djeteta.
Dijete, osim što koristi već prepoznatljive neverbalne znakove koji se vežu uz izražavanje osnovnih emocija, ono promatra i ponašanje drugih te oponaša i koristi njihove neverbalne znakove. Navedeno potiče na razmišljanje o tome koliko se uopće prepoznaju i uvažavaju djetetovi neverbalni znakovi u dobi od druge do treće godine. Prilikom razvoja verbalne komunikacije u djece rane dobi, okolina se sve više oslanja na verbalni izraz i potiče razvoj govora, a posljedica toga je zanemarivanje neverbalne komunikacije.
Teorijsko polazište rada usmjereno je na komunikaciju općenito, elemente neverbalne komunikacije, razvojne karakteristike djeteta u dobi od druge do treće godine, kao i na način dječjih interakcija unutar igre. Istraživanje se temeljilo na praćenju dječje igre te utvrđivanju zastupljenosti neverbalne komunikacije u djeteta u dobi od druge do treće godine. S obzirom na važnost teme, ovo inicijalno istraživanje može biti polazište za buduća istraživanja koja će se usmjeriti prema neverbalnoj komunikaciji kao važnom elementu cjelokupnog razvoja djeteta.
Sažetak (engleski) Growing up is a period marked by a large number of challenges and changes. From birth to the age of three, a child goes through an period that is characterized by the greatest developmental changes. In order to meet the child's needs in a timely and proper manner, it is necessary to observe the child and carefully listen to the messages he wants to convey. From birth, children use non-verbal communication as a means of expressing emotions, needs and desires. With the development of speech, more and more messages are conveyed verbally with the support of non-verbal communication. One of the functions of nonverbal communication is expressing acceptable emotional reactions and adopting desirable interactions with peers or family. By developing all forms of communication, the child's social competences are improved. In addition to using recognizable non-verbal signs that are related to the expression of basic emotions, the child also observes the behavior of others and imitates and uses their non-verbal signs. The stated encourages us to think about the extent to which a child's non-verbal signs are recognized and appreciated at the age of 2 to 3 years. During the development of verbal communication in children of an early age, the environment relies more and more on verbal expression and encourages the development of speech, and the consequence is the neglect of non-verbal communication.
The theoretical starting point of the work is focused on communication in general, elements of non-verbal communication, developmental characteristics of a child between the ages of two and three, as well as the way children interact within the game. The research was based on monitoring children's play and determining the representation of non-verbal communication in children between the ages of two and three. Given the importance of the topic, this initial research can be a starting point for future research that will focus on non-verbal communication as an important element of the child's overall development.
Ključne riječi
neverbalni znakovi
dječje interakcije
okolina
sporazumijevanje
Ključne riječi (engleski)
non-verbal signs
children's interactions
environment
communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:146660
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-17 10:35:02