Naslov Art terapija u radu s djecom predškolske dobi
Naslov (engleski) Art therapy in working with children of preschool age
Autor Gabrijela Salopek
Mentor Jadranka Krajnović (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jadranka Krajnović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nada Gudek (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Sažetak U završnom radu “Art terapija u radu s djecom predškolske dobi” objašnjava se sam pojam art terapije. Pojam art terapije vrlo je bitno definirati, a ona definicijom spada u terapije umjetnošću gdje je cilj terapijsko djelovanje na čovjeka. Počeci art terapije sežu još od davnina kada su ljudi vjerovali da će kroz slike, priče, pjesmu i ples izbaciti negativnu energiju iz tijela. Spominju se mnogi terapeuti koji su bitni u art terapiji, a neki od njih su umjetnik Adrian Hill te jedan od njegovih sljedbenika Edward Adamson, zatim psiholog i psihijatar Carl Gustav Jung, psihologinja Margaret Naumburg te hrvatski psihijatar Branko Pražić. Navode se i objašnjavaju modeli koji pomažu kod razumijevanja i evaluiranja načina upotrebe drugačijih komponenta umjetnosti u terapiji: model kontinuirane ekspresije koji se sastoji od četiri razine, model predstavljanja te model kreativne osi koji se sastoji od šest faza. Zatim se govori o načinima grupnog rada u art terapiji, o vrstama primjene art terapije odnosno o različitim medijima u radu s djecom, objašnjavaju se faze likovnog razvoja u različitim dobnim razdobljima djece. Spominje se dječji crtež i njegova važnost u djetetovom životu i art terapiji, te se objašnjava simbolika boja u dječjem crtežu i što koja boja predstavlja. Cjelokupan proces art terapije je povjerljiv i ne smije se ništa izlagati i pokazivati bez dopuštenja. Na kraju rada objašnjava se važnost i povezanost kreativnosti s art terapijom.
Sažetak (engleski) In the final paper "Art therapy in work with children of preschool age" the concept of art therapy itself is explained. The concept of art therapy is very important to define, and by definition it belongs to art therapy, where the goal is a therapeutic effect on a person. The beginnings of art therapy go back to ancient times, when people believed that through pictures, stories, song and dance, they would expel negative energy from the body. Many therapists who are important in art therapy are mentioned, and some of them are the artist Adrian Hill and one of his followers Edward Adamson, then the psychologist and psychiatrist Carl Gustav Jung, the psychologist Margaret Naumburg and the Croatian psychiatrist Branko Pražić. Models that help in understanding and evaluating the way of using different elements of art in therapy are listed and explained: the continuous expression model consisting of four levels, the representation model and the creative axis model consisting of six stages. Then it is discussed about the ways of group work in art therapy, about the types of application of art therapy, that is, about different media in working with children, the stages of artistic development in different age periods of children are explained. Children's drawing and its importance in the child's life and art therapy are mentioned, and the symbolism of colors in children's drawing and what each color represents is explained. The entire process of art therapy is confidential and nothing may be exhibited or shown without permission. At the end of the paper, the importance and connection of creativity with art therapy is explained.
Ključne riječi
art terapija
modeli art terapije
faze razvoja
dječji crtež
simbolika boja
kreativnost
Ključne riječi (engleski)
art therapy
models of art therapy
stages of development
children's drawing
color symbolism
creativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:457151
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-17 11:21:24