Naslov Utjecaj pandemije i digitalnih medija na fizičku aktivnost djece
Naslov (engleski) The impact of the pandemic and digital media on children`s physical activity
Autor Antonia Razum
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj ovog rada je predstaviti kako digitalni mediji i pandemija utječu na fizičku aktivnost djece. Utjecajem društva digitalni mediji postali su dio svakodnevnog života ljudi diljem svijeta bez obzira na dobnu skupinu, počevši od rođenja do smrti. Pod takvim utjecajem djeca sve više i češće koriste tehnologiju. Svakodnevna izloženost digitalnim medijima utječe i na odgoj i obrazovanje djece. Korištenjem digitalnih medija kod djece može se poticati produktivno učenje odgovarajućim sadržajima i učenje na daljinu. Tijekom takvog učenja važna je uloga roditelja kako bi mogli kontrolirati vrijeme koje dijete provodi pred ekranom, ali i sadržaje koji se djetetu nude. Obzirom na to da djeca sve više vremena provode pred ekranom, te su na meti raznih prijevara i neprimjerenih sadržaja sa znatnim posljedicama. Sve veća dostupnost digitalnih medija djeci sa sobom poteže niz problema kao što su problemi s koncentracijom, pažnjom, razvojem govora, pojačan umor zbog vremena provedenog ispred ekrana. Izbijanjem pandemije uzrokovane virusom SARS-COV-2 i brzog širenja zaraze dovelo je do ograničenja kretanja, zbog čega su djeca fizički i socijalno primorani biti ograničeni. Za vrijeme najstrožih mjera kako bi se očuvalo zdravlje djece i ljudi, uobičajen svakodnevni život postao je novi online život. Boravak i kretanje na otvorenom prostoru pretvorio se u boravak u zatvorenom prostoru, što je istovremeno dovelo do znatnog smanjenja fizičke aktivnosti. Boravkom unutar kućanstva i odgojno – obrazovnim ustanovama, djecu se potiče na fizičku aktivnost tjelovježbom, sudjelovanjem u aktivnostima koje uključuju kretanje ili organiziranim sportovima. S druge strane, djeca tijekom boravka na otvorenom prostoru fizički su aktivnija zbog niza sadržaja koje u vanjskom okruženju mogu pronaći.
Sažetak (engleski) This paper aims to present how the digital media and the pandemic had affected children's physical activity. Through its influence in society, the daily media plays a key role in everyday lives of countless people all over the world regardless of age group, starting at the earliest stages of their lives right up to their end. Under such influence, children are inclined to use technology more than ever before. Daily exposure to the digital media also affects the upbringing as well as education of children. Throughout the use of digital media, children can encourage productive learning with appropriate content and distance learning. In the course of such learning, the parents play a key role; they can control the time that child spends behind the screen, as well as the content that a child is being exposed to. Thus, given the fact that children spend more and more time behind the screen they are becoming vulnerable to various scams and exposed to inappropriate content with significant consequences. The ever increasing availability of digital media to children is bringing several issues such as problems with concentration, attention, speech development, and increased fatigue due to the time spent behind the screen. The outbreak of the pandemic caused by the SARS-COV-2 virus and the subsequent rapid spread of the infection led to the restrictions on movement, due to which children were basically physically inactive and socially isolated. In the course of some of the more restrictive measures to protect the health of the children and other people, ordinary everyday life has moved in the online sphere. Staying and moving in the open turned into staying indoors for days on end, which, as a result, led to a significant decrease in physical activity. By staying in households and educational institutions, we encourage children to be physically active through exercise, cleaning, or organized sports. On the other hand, children are physically more active during their stay outside due to the wide range of activities they can find in the outdoor environment.
Ključne riječi
djeca
pandemija
digitalni mediji
fizička aktivnost
Ključne riječi (engleski)
children
pandemic
digital media
physical activity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:382409
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-20 13:29:21