Naslov Dodatno glazbeno obrazovanje u radu odgojitelja
Naslov (engleski) Additional music education in the work of educators
Autor Lucija Vitko
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Sažetak Prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje odgojitelji u radu s djecom redovito bi trebali provoditi glazbene aktivnosti. Glazba se uz druge aktivnosti navodi u 8. kompetenciji „Kulturna svijest i izražavanje“. Kulturna svijest i izražavanje razvijaju se poticanjem djece da kreativno izražavaju svoje ideje, iskustva i emocije u mnogim umjetničkim područjima uključujući glazbu, ples, dramu, književnost i likovnu umjetnost. Osnažuju se i razvijanjem svijesti djece o lokalnoj, nacionalnoj i europskoj kulturnoj baštini i njezinu mjestu u svijetu. Također je važno razvijati svijest djece o kulturnoj i jezičnoj raznolikosti Europe i svijeta, kao i razvijati svijest djece o važnosti estetskih čimbenika u aktivnostima vrtića i u svakodnevnom životu. Ove se kompetencije razvijaju u vrtiću u okruženju koje zadovoljava visoke estetske standarde, a djecu se potiče na različite oblike kreativne obrade vlastitih iskustava u mnogim umjetničkim područjima i izražajnim medijima (NKRPOO, 2015).
Sve više odgojitelja nakon završetka fakultetskog obrazovanja zanemari glazbene kompetencije koje su neki stekli dodatnim glazbenim obrazovanjem u glazbenoj školi, neki tijekom općeg srednjoškolskog obrazovanja, a neki tek tijekom studija na Učiteljskom fakultetu. Cilj ovog rada jest dotaknuti se glazbenih kompetencija u radu odgojitelja. Glazbene kompetencije nužno su potrebne za izvođenje glazbenih aktivnosti u odgojnim skupinama. Osim što su primarne za izvođenje, pomoću njih odgojitelji također prepoznaju glazbeno darovitu djecu te ih usmjeravaju na daljnje glazbeno obrazovanje. Osim kompetencija koje su stečene na fakultetu, dio odgojitelja posjeduje i dodatne glazbene kompetencije. U radu se razmatra doprinos dodatnog glazbenog obrazovanja u odnosu na glazbene kompetencije odgojitelja koje su stečene u okviru općeg srednjoškolskog obrazovanja i glazbenih kolegija na Učiteljskom fakultetu.
Sažetak (engleski) According to the National Curriculum for Early and Preschool Education, educators should regularly conduct musical activities when working with children. Music, along with other activities, is listed in the 8th competence "Cultural awareness and expression". Cultural awareness and expression is developed by encouraging children to creatively express their ideas, experiences and emotions in many artistic areas including music, dance, drama, literature and visual arts. They are also strengthened by developing children's awareness of local, national and European cultural heritage and its place in the world. It is also important to develop children's awareness of the cultural and linguistic diversity of Europe and the world, as well as to develop children's awareness of the importance of aesthetic factors in kindergarten activities and in everyday life. These competencies are developed in kindergarten in an environment that meets high aesthetic standards, and children are encouraged to use various forms of creative processing of their own experiences in many artistic fields and expressive media (NKRPOO, 2015).
More and more teachers after completing their college education ignore the musical competences that some acquired through additional music education in a music school, some during general high school education, and some only during studies at the Faculty of Teachers. The aim of this paper is to touch upon musical competences in the work of educators. Musical competences are necessary for performing musical activities in educational groups. In addition to being primary for performance, teachers also use them to recognize musically gifted children and direct them to further musical education. In addition to the competencies acquired at the university, some of the teachers have additional musical competencies. The paper examines the contribution of additional music education in relation to the musical competences of teachers acquired within the framework of general high school education and music courses at the Faculty of Teachers.
Ključne riječi
glazbene kompetencije
dodatno glazbeno obrazovanje
odgojitelji
rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
musical competences
additional music education
educators
early and preschool education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:005677
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-20 13:36:37