Naslov Odlike komunikacije odgojitelja i roditelja
Naslov (engleski) Features of communication between preschool teachers and parents
Autor Bruna Pelajić
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Komunikacija je jedan od preduvjeta za kvalitetno funkcioniranje zajednica i društva, pa tako i profesija koje unutar njih djeluju. Pojedinci neprestano verbalno ili neverbalno komuniciraju kako bi izrazili vlastita mišljenja, osjećaje i stavove, pa je komunikacija nužna kako u privatnim tako i u poslovnim okolnostima. Isto se odnosi i na odgoj i obrazovanje, u ovom slučaju onaj rani i predškolski, gdje bi roditelji i odgojitelji, uzevši u obzir dijete kao središte odgojno-obrazovnog procesa, trebali djelovati kao partneri, a preduvjet partnerstvu i suradnji kvalitetna je komunikacija. Iako su se mnogi tradicionalni oblici komunikacije u dječjem vrtiću, poput individualnih konzultacija i roditeljskih sastanaka, održali do dandanas, suvremeno doba unijelo je promjene i u način komunikacije roditelja i odgojitelja pa je ponekad, zbog nedostatka slobodnog vremena roditelja, lakše organizirati internetske oblike komunikacije roditelja i odgojitelja. Cilj je ovoga rada prikazati opće odlike komunikacije roditelja i odgojitelja, kao i odlike posebnih oblika komunikacije koji se koriste u dječjim vrtićima prilikom suradnje roditelja i odgojitelja. U tu je svrhu načinjeno istraživanje kojim se htjelo dobiti uvid u učinkovitost pojedinih oblika komunikacije roditelja i odgojitelja te u stavove i mišljenja roditelja i odgojitelja o važnosti njihove međusobne komunikacije. Istraživanje je provedeno internetskim putem, popunjavanjem anketnog upitnika. Odgojitelji su tako imali priliku prikazati svoju perspektivu viđenja komunikacije s roditeljima, dok su pak roditelji također imali priliku iznijeti svoje mišljenje o komunikaciji s odgojiteljima, važnosti te komunikacije, kao i savjete u svrhu njezina poboljšanja. Rezultati istraživanja pridonose utvrđivanju stavova roditelja i odgojitelja o njihovoj međusobnoj komunikaciji te posljedično njezinu unaprjeđenju.
Sažetak (engleski) Communication is one of the prerequisites for the quality functioning of communities and society, including the professions that operate within them. Individuals constantly communicate verbally or non-verbally in order to express their own opinions, feelings and attitudes, so communication is necessary for private as well as business purposes. The same applies to education and care, in this case early and preschool one, where parents and educators, as the child is the center of the educational process, should act as partners, and a prerequisite for partnership and cooperation is quality communication. Although many traditional forms of communication in kindergarten, such as individual consultations and parent-teacher meetings, have continued to this day, modern times have also brought changes to the way parents and educators communicate, so sometimes, due to parents' lack of free time, it is easier to organize online forms of communication. The emphasis of this paper is on the features of communication between parents and educators, that is, the forms of communication used in kindergartens, their effectiveness, and the general opinion of parents and educators about the importance of their mutual communication. By answering questionnaires, educators presented their perspective of seeing communication with parents, while parents also expressed their opinion on communication with educators, its importance, as well as advice for improving communication with educators. The results of the research contribute to establishing the views of parents and educators about their mutual communication and consequently improving it.
Ključne riječi
komunikacija
odgojitelj
roditelj
Ključne riječi (engleski)
communication
preschool teacher
parent
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:963860
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-21 12:13:57