Naslov ADHD kod djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Preschool children with ADHD
Autor Sara Cajner
Mentor Maša Malenica (mentor)
Član povjerenstva Maša Malenica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Kukuruzović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Zeljković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak ADHD (od engl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) - Deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj jedan je od najčešćih neurorazvojnih poremećaja dječje i adolescentne dobi. To je poremećaj kojeg karakteriziraju hiperaktivnost, impulzivnost i nedostatak pažnje. Uzrok poremećaja još nije otkriven, ali poznato je da veliku ulogu ima utjecaj nasljeđa. Dijagnoza se postavlja na temelju preporuka Dijagnostičkog i statističkog priručnika za mentalne poremećaje (DSM-V) i Međunarodne klasifikacije bolesti i srodnih zdravstvenih problema (MKB-10). Da bi se poremećaj dijagnosticirao simptomi se trebaju pojaviti prije sedme godine djetetova života i trajati najmanje šest mjeseci te trebaju biti jačeg intenziteta nego kod djece iste dobi i razvojne razine. U dijagnosticiranju i terapiji ADHD-a sudjeluju mnogi stručnjaci uz suradnju roditelja, učitelja ili odgojitelja. Najbolji rezultati u liječenju djece s ADHD-om postižu se istodobnom primjenom odgovarajućih lijekova i različitih psihosocijalnih i psihoedukacijskih pristupa. U ovom završnom radu se opisuju i objašnjavaju postupci u liječenju i naglašava važnost edukacije roditelja i okoline o prirodi bolesti, kako bi se što bolje prilagodili djetetu. Ignoriranje ovog poremećaja kao i izostanak optimalnog liječenja ima razarajuće posljedice na djetetov razvoj, kočeći ga u njegovom školovanju i formiranju u zdravo društveno biće. Osiguravanjem adekvatne pomoći te vodeći računa o djetetovim jakim i slabim stranama, obitelj, odgojitelji i stručnjaci mogu zajedno osigurati da dijete s hiperaktivnim poremećajem bude u mogućnosti voditi sretan i uspješan život.
Sažetak (engleski) ADHD - Attention deficit/hyperactivity disorder is one of the most common neurodevelopmental disorders of childhood and adolescence. It is a disorder characterized by hyperactivity, impulsivity and lack of attention. The cause of the disorder has not yet been discovered, but it is known that the heredity influence plays a major role. The diagnosis is made based on the recommendations of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-V) and the International Classification of Diseases and Related Health Problems (ICD-10). In order for the disorder to be diagnosed, the symptoms must appear before the child's seventh year of life and last at least six months. They must also be more intense than in children of the same age and developmental level. Many specialists participate in diagnosing and treating ADHD with the cooperation of parents, teachers or educators. The best results in the treatment of children with ADHD are achieved with the simultaneous use of appropriate drugs and various psychosocial and psychoeducational approaches. The paper describes and explains treatment procedures and emphasizes the importance of educating parents and the environment about the nature of the disease, in order to adapt better to the child. Ignoring this disorder, as well as the absence of optimal treatment, has devastating consequences on the child's development, hindering his education and formation into a healthy social being. By providing adequate help and taking into account the child's strengths and weaknesses, family, educators and experts can together ensure that a child with hyperactivity disorder is able to lead a happy and successful life.
Ključne riječi
ADHD
poremećaj pažnje
hiperaktivnost
predškolska djeca
Ključne riječi (engleski)
ADHD
attention deficit disorder
hyperactivity
preschool children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:410933
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2023-03-07
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-22 09:57:06