Naslov Oblikovanje glinom u nastavi likovne kulture
Naslov (engleski) Clay Shaping in Art Classes
Autor Dorotea Nicea Talajić
Mentor Ivana Gagić Kičinbači (mentor)
Član povjerenstva Luka Petrač (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonia Čačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Gagić Kičinbači (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Kiparstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Oblikovanje glinom prisutno je u životima ljudi od prahistorije. Keramički su predmeti imali razne namjene, a u ovom radu ćemo se fokusirati na oblikovanje, odnosno modeliranje glinom. Tema pod nazivom „Oblikovanje glinom u nastavi likovne kulture“ utvrđuje važnost i dobrobit oblikovanja glinom u nastavi likovne kulture. U radu se govori o likovnom izražavanju djece te
potrebom za likovnim izražavanjem koja se javlja prirodno. Navode se koraci oblikovanja kako bi se proces izrade približio nastavnicima te smjernice kako bi se oblikovanje odvijalo što sigurnije. Isto tako, radom se želi pokazati kako je uz prilagodbe, bez obzira na uvjete u školama, moguće organizirati sat likovne kulture na kojemu se oblikuje glinom. Uloga nastavnika je vrlo važna jer on potiče učenike na kreativnost i samostalnost te originalnost. Navodi se značaj prikazivanja i analiziranja reprodukcija i umjetničkih djela te se spominju neke od umjetnosti raznih kultura koje su značajne i s kojima je važno upoznati učenike. Učenici na taj način dobivaju inspiraciju za daljnji rad. U izvannastavnim aktivnostima učenici, koji su zainteresirani znati više, mogu naučiti druge tehnike i postupke izrade. Oblikovanje glinom je važno za djetetov psihomotorički razvoj koji je vrlo bitan za razvoj pisanja. Provedena su istraživanja vezana uz dječje izražavanje te razvoj motoričkih vještina. Ta istraživanja pokazuju napredak u izražavanju djece s obzirom na dob te kako sve veći broj djece ima poremećaj fine motorike i koordinacije oko-ruka.
Cilj rada je približiti uporabu gline nastavnicima kako bi oblikovanje glinom bilo više zastupljeno u školama te prikazati dobrobiti koje ono donosi za djecu i njihov razvoj.
Sažetak (engleski) Clay has been modeled and used from prehistory. Ceramic pieces have had different purposes, but in this work, we will be focusing on the process of modeling clay.
The topic under the name “Modeling clay in art classes” establishes the importance and the positive aspects of modeling clay in art classes. In this work, it is talked about the children’s artistic expression and the need of it that comes naturally to them. Steps of the modeling process and guidelines for safe using of clay are elaborated with the aim to familiarize it to the teachers. In this work, it can be seen how, with some adjustments, it is possible to organize a class where students can work with clay, even if the conditions are not ideal. A teacher has an important role in the students’ lives and he influences students’ creativity and independence. Showing and analyzing reproductions and works of art is an important part of the process. Some meaningful art pieces from different cultures and times are mentioned, which are important for inspiring children in their own work. Children who are interested to know and do more, can go to extracurricular activities and learn more different techniques and processes of making ceramics. Clay modeling has an important role for the child’s psychomotor development, which is important for writing development. There has been some research on children’s expression and development of motor skills. Those studies showed progress in children’s expressions with age and that more and more children have fine motor disorders and disorders with eye-hand coordination.
The aim of this paper is to encourage teachers to use clay in their classrooms more and to show the positive aspects modeling has on children and their development.
Ključne riječi
oblikovanje glinom
likovna kultura
uloga nastavnika
kreativnost
motivacija
Ključne riječi (engleski)
clay modeling
art class
role of a teacher
creativity
motivation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:012555
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-22 11:09:21