Sažetak | U početku ovog diplomskog rada definirani su osobni podaci te upravljanje istima, informacijama i digitalnim sadržajima. Opisano je na koji način organizirati digitalne sadržaje na računalu i u oblaku te kako preuzimati i pohranjivati sadržaje. Nadalje, spomenute su i lozinke, kako o njima voditi brigu te je opisana, sve češće korištena u današnje vrijeme, autentifikacija u dva koraka. Također, govori se o kopijama, koliko su nam one važne, gdje se pohranjuju i kako o njima voditi brigu. U nastavku diplomskog rada opisani su alati za objavu i dijeljenje sadržaja te se opisuje na koji način i u kojoj mjeri dijeliti vlastiti digitalni sadržaj. Nadalje, kratko je opisan portfolio kao mapa učeničkih radova, a nakon toga je opisan e-portfolio. Kod e-portfolija govori se o njegovoj svrhi i vrstama te su kratko opisani alati za njegovu izradu. Vrlo je važna organizacija e-portfolia, odnosno organizacija svojih digitalnih sadržaja, što je opisano u nastavku. Nadalje, rad je posebno fokusiran na alat za izradu e-portfolija Merlin e-portfolio te je u nastavku prikazan proces izrade e-portfolija u istom sustavu. Budući da je u današnje doba računalna tehnologija vrlo zastupljena u obrazovanju, tema e-portfolio nalazi se i u Kurikulum nastavnog predmeta infomatike za osnovne škole u kojem se navodi da je e-portfolio zbirka digitalnih radova koju učenik izrađuje tijekom školovanja sa svrhom praćenja napretka. Iz tog razloga na kraju ovog diplomskog rada navedni su primjeri iz kurikuluma i udžbenika te načini na koji učenici uče i izrađuju svoj e-portfolio. |
Sažetak (engleski) | t the beginning of this master's thesis, personal data and the management of personal data, as well as information and digital content are defined. It describes how to organize digital content on your computer and in the cloud, and how to download and store content. Furthermore, passwords are mentioned, how to take care of them and it describes, more frequently used nowadays, two-step authentication. Also, there is talk about copies, how important they are to us, where they are stored and how to take care of them. The follow-up to the master's thesis describes the publishing and sharing content tools and describes how and to what extent to share your own digital content. Furthermore, the portfolio was briefly described as a map of student papers, and after that the e-portfolio was presented. E-portfolio talks about its purpose and types and briefly describes the tools for its development. The organization of e-portfolios, that is, the organization of its digital content, is very important, as described below. Furthermore, the work is particularly focuse on the tools necessary to build up Merlin e-portfolio. The process of making e-portfolios in the same system is shown below. Since in this age computer technology is very prevalent in education, the topic of e-portfolio is also found in the Curriculum of the Subject of Informatics for Elementary Schools, which states that the e-portfolio is a collection of digital works that the student produces during schooling with the purpose of monitoring progress. For that reason, at the end of this master's thesis, examples from the curriculum and textbooks, as well the ways in which students learn and create their own e-portfolio are listed. |