Naslov Utjecaj likovnih aktivnosti na razvoj djece predškolske dobi
Naslov (engleski) The influence of art activites on the development of child`s peschool age
Autor Patricija Litvić
Mentor Ivana Gagić Kičinbači (mentor)
Član povjerenstva Luka Petrač (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonia Čačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Gagić Kičinbači (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Polaskom u dječji vrtić, predškolsko dijete malim koracima kreće na nevjerojatno putovanje iz bliskoga i konkretnoga u nešto beskrajno i apstraktno. Ono prolazi kroz nekoliko razvojnih faza upoznajući sebe i svijet uokolo sebe. Na svom razvojnom putu, dijete spoznaje pojam umjetnosti otkrivajući pritom svoju kreativnost i svoje stvaralačke sposobnosti. Likovna umjetnost zauzima veliko mjesto u odgoju i obrazovanju predškolskog djeteta. Uloga odgojitelja vrlo je važna za pripremanje, ohrabrivanje imotiviranje djeteta kako bi se ono, na sebi svojstven i čaroban način, likovno izrazilo. Vizualno-likovni odgoj i obrazovanje u ovoj fazi razvoja osnova je budućeg likovnog razvoja s trenutnim stvaranjem temelja vlastitog likovnog stvaralaštva, komunikacije s djelima likovne umjetnosti i svekolikog vizualnolikovnog okruženja. Kako bi odgojitelji bili u mogućnosti pravilno vizualno-likovno odgojiti i obrazovati dijete predškolske dobi, oni moraju poznavati obilježja kroz koje svako dijete prolazi na svom putu likovnog odrastanja. Odgojitelji trebaju upoznati djecu kako bi, prema likovnog tipologiji, mogli odrediti kojem likovnom tipu, s obzirom na osobne kompetencije, likovne sposobnosti i interes za likovno-izražajna sredstva, dijete pripada. Vrlo je važno i odgojiteljevo poznavanje likovnih materijala i tehnika s kojima dijete predškolske dobi može stvarati. Nadalje, odgojitelji trebaju osmisliti i isplanirati likovne aktivnosti koje će djetetu dati krila i omogućiti mu širok spektar mogućnosti za izražavanje svoje kreativnosti i svojih likovnih sposobnosti. Svrha je ovoga rada objasniti likovne aktivnosti koje odgajatelji mogu provoditi s djecom i predočiti kako te likovne aktivnosti utječu na razvoj djece predškolske dobi.
Sažetak (engleski) Starting kindergarten, preschool children take small steps on an incredible journey from the close and concrete to something endless and abstract. It goes through several developmental stages getting to know itself and the world around it. On his developmental path, the child gets to know the concept of art, discovering his creativity and his creative abilities. Fine art occupies a large place in the upbringing and education of a preschool child. The role of the educator is very important for preparing, encouraging and motivating the child so that he, in his own unique and magical way, can express himself artistically. Visual art education in this stage of development is the basis of future art development with the immediate creation of the foundation of one’s own art creation, communication with works of art and any visual art environment. In order for educators to be able to properly raise and educate a child of preschool age, they must know the characteristics that each child goes through on his or her way of artistic development. Educators should get to know the children in order to be able to determine, according to the art typology, to which art type, with regard to personal competences, artistic abilities and interest in artistic means of expression, the child belongs. The educator’s knowledge of art materials and techniques with which a preschool child can create is also very important. Furthermore, educators should design and plan art activities that will give the child wings and provide him with a wide range of opportunities to express his creativity and artistic abilities. The purpose of this paper is to explain the art activities that educators can carry out with children and to show how these art activities affect the development of preschool children.
Ključne riječi
djeca predškolske dobi
odgajatelji
likovne aktivnosti
likovno stvaralaštvo
Ključne riječi (engleski)
preschool children
kindergarten teachers
artactivities
artcreativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:831980
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-23 12:46:33