Naslov Refleksija odgojitelja u poticanju razvoja djetetove slike o sebi
Naslov (engleski) Reflection of preschool teacher in encouraging the development of the child's self-image
Autor Mateja Mihaljević
Mentor Daria Tot (mentor)
Član povjerenstva Anka Jurčević-Lozančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nevenka Maras (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daria Tot (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Suvremena uloga odgojitelja je ona gdje je odgojitelj refleksivni praktičar i akcijski istraživač koji stalno promišlja o svom radu i njegovom unapređenju. Važno je preispitivati vlastite intervencije, pronalaziti načine kako se ispravljati te unapređenje prakse temeljiti na rezultatima evaluacije. Odgojitelji ne trebaju biti poučavatelji-predavači već znatiželjni promatrači učenja i njihovog vlastitog poučavanja kroz stvaranje kvalitetnog okruženja. Cilj istraživačkog rada bio je otkriti kakav je doprinos refleksije u svrhu poticanju razvoja djetetove pozitivne slike o sebi. Na temelju različitih podataka željelo se dobiti uvid u primjenu refleksije odgojiteljice u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi i u sklopu poticanja razvoja djetetove slike o sebi. Nastojalo se dubinski analizirati stavove odgojiteljice o refleksiji i načinu njena korištenja, osobito u svrhu razvoja djetetove slike o sebi. Podaci su prikupljeni i analizirani primjenom različitih metoda i istraživačkih faza: profesionalna biografija i ključna postignuća u karijeri odgojiteljice; analiza institucijskoga okruženja; tematska analiza intervjua s odgojiteljicom. Doprinos refleksije odgojitelja u poticanju razvoja djetetove slike u ovom istraživanju govori o profesionalcu koji stalno preispituje svoj rad i unapređuje svoju profesionalnu praksu kako bi što bolje mogao zadovoljiti djetetove potrebe. Ispitanica navodi kako je refleksija i samorefleksija bitna jer je to način na koji odgojitelj raste u svom radu, tu uočava svoje jake i slabe strane na koje može utjecati i na kojima može raditi i poboljšati ih. Od tehnike refleksije najviše ističe korištenje foto/video dokumentacije. Naime, analiziranjem fotografija i videozapisa odgojiteljica uviđa ponašanja djece, njihova razmišljanja, interese te njihove pozitivne i negativne karakteristike . U provedenom istraživanju vidimo važnost zajedničke refleksije koja predstavlja suradnju profesionalaca u svrhu razvoja pozitivne slike kod djece. Ispitanica potiče zajedničku refleksiju među odgojiteljima u odgojno-obrazovnoj ustanovi u kojoj radi kako bi zajedničkim snagama unaprijedili svoj odgojno-obrazovni rad.
Sažetak (engleski) The contemporary role of the preschool teacher is one where the preschool teacher is a reflective practitioner and action researcher who constantly reflects on his work and its improvement. It is important to review one's own interventions, to find ways to correct oneself and to base the improvement of practice on the results of the evaluation. Preschool teachers should not be teachers-lecturers, but curious observers of learning and their own teaching through the creation of a quality environment. The goal of the research work was to find out the contribution of reflection in order to encourage the development of a child's positive self-image. Based on various data, wanted to gain insight into the application of the teacher's reflection in everyday educational practice and as part of encouraging the development of the child's self-image. An effort was made to analyze in depth the teacher's views on reflection and how to use it, especially for the purpose of developing the child's self-image. The data was collected and analyzed using different methods and research phases: professional biography and key achievements in the career of the preschool teacher, analysis of the institutional environment; thematic analysis of the interview with the preschool teacher. The contribution of the teacher's reflection in encouraging the development of the child's image in this research speaks of a professional who constantly reviews his work and improves his professional practice in order to best meet the child's needs. The respondent states that reflection and self-reflection is important because it is the way in which the preschool teacher grows in his work, it is where he notices his strenghts and weaknesses that he can influence and work on and improve. Of the reflection techniques, the use of the photo/video documentation stands out the most. Namely, by analyzing photos and videos, the teacher sees children's behaviors, their thoughts, interests, and their positive and negative characteristics. In the conducted research, we see the importance of joint reflection, which represents the cooperation of professionals for the purpose of developing a positive image in children. The respondent encourages joint reflection among educators in the educational institution where she works in order to improve their educational work with joint efforts.
Ključne riječi
refleksija
istraživanje
slika o sebi
dijete
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
reflection
research
self-image
child
preschool teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:452895
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-24 07:48:59