Naslov Poticanje dječjeg glazbenog stvaralaštva u ranoj i predškolskoj dobi
Naslov (engleski) Encouraging children's musical creativity in early and preschool age
Autor Luka Petrović
Mentor Josipa Kraljić (mentor)
Član povjerenstva Tihomir Prša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Vrandečić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Glazbena pedagogija
Sažetak Glazba je od najranije dobi prisutna u dječjem životu i pridonosi sveukupnom razvoju djeteta. Djeca se rađaju s određenim predispozicijama za razvoj glazbenih sposobnosti. Na razvoj tih sposobnosti utječe i djetetova okolina. Glazba pridonosi djetetovom intelektualnom, emocionalnom i socijalnom razvoju. Razvoj glazbenih sposobnosti trebao bi početi već u djetetovom domu kroz dnevne aktivnosti i igru. Kasnije se te aktivnosti nastavljaju u vrtiću gdje su odgajatelji zaduženi za kreiranje aktivnosti primjerenih dječjoj dobi i interesu. Glazba utječe i na dječju kreativnost, pomaže uspostaviti ravnotežu između logičnije lijeve i intuitivnije desne polutke, odnos koji se smatra temeljem kreativnosti. Odgojitelji djecu potiču na istraživanje neobičnih ideja i oslobađaju dječju maštu kroz umjetničke aktivnosti koje potiču kreativnost kod djece.
Kroz glazbene aktivnosti u vrtiću kao što su slušanje, igre s pjevanjem, obrade pjesme ili brojalice dijete nesvjesno usvaja različite glazbene sadržaje. Glazba obogaćuje dječje emocije, razvija smisao za lijepo utječe na razvoj dječjih glazbenih, intelektualnih i tjelesnih sposobnosti. Glazbeni odgoj podrazumijeva i razvoj glazbenog sluha, razvoj ritamskog umijeća, sviranje udaraljki, njegovanje i razvoj dječjeg glasa i sl. Igra u dječjem životu ima posebnu ulogu, djeca u njoj uživaju i rado joj se vraćaju. Važan element dječje igre je i mašta.
Najčešće igre u prvoj i drugoj godini su igre prstićima, cupkalice i tapšalice. Kasnije se s dječjim razvojem mijenjaju i igre. Od brojalice koja je najraniji oblik kreativne igre s riječima do igre s pjevanjem koje su spoj igre i pjesme koje su nastale spontano iz dječjeg igranja. Riječ igra ne spominje se u svim glazbenim aktivnostima, ali svi oblici aktivnosti koje provodimo s djecom su za njih igra kroz koje odgojitelj može poticati dječje glazbeno stvaralaštvo.
Sažetak (engleski) Music is present in children's lives from an early age and contributes to the child's overall development. Children are born with certain predispositions for the development of musical abilities. The development of these abilities is also influenced by the child's environment. Music contributes to the child's intellectual, emotional and social development. The development of musical abilities should start in the child's home through daily activities and play. Later, these activities continue in the kindergarten, where preschool teachers create activities appropriate to the children's age and interests. Music also affects children's creativity, helping to establish a balance between the more logical left and intuitive right hemispheres, a relationship that is considered the basis of creativity. Preschool teachers encourage children to explore unusual ideas and unleash children's imaginations through artistic activities that stimulate children's creativity.
Through musical activities in kindergarten such as listening, singing games, songs or nursery rhymes, the child unconsciously acquires different musical content. Music enriches children's emotions, develops a sense of beauty and influences the development of children's musical, intellectual and physical abilities. Musical education also includes the development of musical hearing, development of rhythmic skills, playing percussion, nurturing and developing children's voice, etc. Play has a special role in children's lives, children enjoy it and are happy to return to it. An important element of children's play is imagination.
The most common games in the first and second year are games with fingers, thumbtacks and clappers. Later, with children's development, games also change. From nursery rhymes, which are the earliest form of creative word play, to singing games, which are a combination of games and songs that arose spontaneously from children's play. The word game is not mentioned in all musical activities, but all forms of activities that we carry out with children are games for them through which preschool teachers can encourage children's musical creativity.
Ključne riječi
poticanje
aktivnosti
glazbene sposobnosti
glazbeno stvaralaštvo
uloga odgojitelja
Ključne riječi (engleski)
encouragement
activities
musical abilities
musical creativity
the role of educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:077928
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-24 10:46:14