Naslov Zvuk violine u skladbama za slušanje glazbe u prva četiri razreda osnovne škole
Naslov (engleski) The sound of the violin in compositions for listening to music in the first four grades of primary school
Autor Mihaela Noršić
Mentor Diana Atanasov-Piljek (mentor)
Član povjerenstva Dubravko Fiolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vatroslav Zovko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Atanasov-Piljek (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Glazbena pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Ključna dob djetetovog razvoja je predškolska i rana školska dob. Vrlo je bitno što ranije uključiti glazbu u život djeteta i njegovo obrazovanje budući da ona dokazano utječe na razvoj dječjeg mozga. Slušanjem glazbe i pjevanjem pjesama potiče se razvoj govora i vještine slušanja. Uz osjetilo sluha veže se pojam glazbenog sluha koji se može podijeliti na apsolutni i relativni glazbeni sluh, od kojih se prvi stječe rođenjem, a drugi razvija kroz cijeli život. Razvoj se odvija u obitelji, putem
... Više medija, u okolini te u sustavnom obrazovanju. U osnovnoj školi to je predmet Glazbena kultura. Kroz nastavu glazbene kulture, učenici značajno formiraju svoje glazbene kompetencije te razvijaju svoj ukus i interes za glazbu, kreativnost te naposljetku osobnost. Glavno polazište u učenju i poučavanju je doživljaj same glazbe tijekom kojeg učenici upoznaju glazbala i instrumentalne skupine, pjevačke glasove i vokalne skupine, osnovne glazbene oblike te slušanjem prepoznaju glazbena djela i njihova obilježja te ih analiziraju. Kroz različite skladbe pojavljuju se zvukovi brojnih gudačkih instrumenata gdje je najistaknutija violina. Zvuk violine može utjecati na ljudske emocije i raspoloženje, a neki ga čak uspoređuju i sa zvukom ljudskog glasa. Cilj provedenog istraživanja bio je metodom analize sadržaja ispitati zastupljenost zvuka violine u skladbama za slušanje glazbe u prva četiri razreda osnovne škole, odnosno u kojem se postotku zvuk violine pojavljuje u tim skladbama te pojavljuje li se učestalije samostalno (kao solo instrument) ili kao dio orkestra. U istraživanju ovog rada pronađeno je kako se zvuk violine pojavljuje u 66% analiziranih skladbi, u najvećoj mjeri unutar orkestra, zatim da se nikako ne pojavljuje, a u najmanjoj mjeri kao solistički instrument sa ili bez pratnje orkestra. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The key age of a child's development is preschool and early school age. It is very important to include music in the child's life and education as early as possible, since it has been proven to affect the development of the child's brain. Listening to music and singing songs encourages the development of speech and listening skills. The sense of hearing is associated with the concept of musical hearing, which can be divided into absolute and relative musical hearing, the first of which is
... Više acquired at birth, and the second develops throughout life. Development takes place in the family, through the media, in the environment and in formal education. In elementary school, it is the subject called Music Education. Through musical education classes, students significantly form their musical competences and develop their taste and interest in music, creativity and ultimately personality. The main starting point in learning and teaching is the experience of music itself, during which students get to know musical instruments and instrumental groups, singing voices and vocal groups, basic musical forms, and by listening, recognize musical works and their characteristics and analyze them. Through various compositions, the sounds of numerous stringed instruments appear, the most prominent of which is the violin. The sound of the violin can affect human emotions and mood, and some even compare it to the sound of the human voice. The aim of the conducted research was to use the method of content analysis to examine the representation of the violin sound in compositions for listening to music in the first four grades of primary school, i.e. in what percentage the sound of the violin appears in these compositions and whether it appears more often independently (as a solo instrument) or as part of an orchestra . In the research of this paper, it was found that the sound of the violin appears in 66% of the analyzed compositions, to the greatest extent within the orchestra, then it does not appear at all, and to the least extent as a solo instrument with or without orchestra accompaniment. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
violina
slušanje glazbe
nastava glazbene kulture
primarno obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
violin
listening to music
music education
primary education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:034993
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-24 10:57:56