Naslov Rodne uloge i igra
Naslov (engleski) Gender roles and play
Autor Iva Žulj
Mentor Tomislav Krznar (mentor)
Član povjerenstva Katica Knezović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Silvia Rogošić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Tema ovog završnog rada je rodne uloge i igra. Treba napomenuti kako je igra širok pojam koji obuhvaća određene definicije, a u ovom se radu stavlja fokus samo na neke njezine aspekte. Cilj ovog rada je prikazati na koji način igra djece i igračke kojima se oni igraju utječu na usvajanje rodnih uloga. Ovdje se pokušalo odgovoriti na pitanje na koji način igre koje djeca igraju te struktura igračke, njezine tehničke posebnosti i dizajn utječu na usvajanje rodnih uloga. Početak rada sadrži terminologiju vezanu uz pojmove kao što spol, rod, stereotipi, predrasude i diskriminacija. Zatim se dolazi do složenijih pojmova rodnih uloga, rodnog identiteta i rodnih stereotipa, koji su vrlo bitni za razumijevanje samog rada. Glavni dio rada usmjeren je na igre dječaka i igre djevojčica te što takve igre uče djecu i kakve rodne uloge potiču kod oba spola. Neizostavan dio igre je i igračka s kojom se dijete igra, čiji dizajn, materijal i reklamiranje može podupirati tradicionalne rodne uloge stvarajući unaprijed očekivanu projekciju idealnog potrošača. Veliku ulogu ima i djetetova okolina koja uključuje roditelje, vršnjake/inje, odgojitelje/ice i medije, koji utječu na djetetov odabir igre i igračaka te samim time i na razvoj određene rodne uloge. Na kraju rada navodi se na koji način roditelji i odgojitelji/ice mogu pozitivno utjecati i pridonijeti jačanju razvoja cjelovite osobnosti djeteta.
Sažetak (engleski) Topic of this paper is gender roles and play. It should be mentioned that play is a very wide concept which includes certain definitions, but in this paper the focus is only on some of its aspects. Goal of this paper is to present in which way children's play, as well as toys they're playing with, affect learning and acquisition of gender roles. This paper tries to answer the question how children's play and structure of a toy, its tehnical particularities and design influence the acquisition of gender roles. Beginning of the paper includes terminology regarding concepts like sex, gender, stereotypes, prejudices and discrimination. They are followed by more complex concepts like gender roles, gender identity and gender stereotypes, which are all very important for understanding paper itself. Main part is focused on boy's play and girl's play, what they teach children and which gender roles they foster for each sex. Important element of play is also a child's toy, whose design, material and advertising may encourage traditional gender roles by making anticipated projections of an ideal consumer. Child's surroundings, including parents, peers, preschool teachers and media, also have a great impact when it comes to selection of play and toys as well as development of specific gender role. At the end, the paper indicates how parents and preschool teachers can have a positive impact and contribute to strengthening child's overall identity development
Ključne riječi
dijete
igra
igračka
rodne uloge
rodni stereotipi
Ključne riječi (engleski)
child
play
toy
gender roles
gender stereotypes
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:165527
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-24 11:36:03