Naslov Odgoj za ljepotu - mit ili mogućnost
Naslov (engleski) Education for beauty - myth or possibility
Autor Karla Đurić
Mentor Tomislav Krznar (mentor)
Član povjerenstva Katica Knezović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Silvia Rogošić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Sažetak Ljepota kao pojam može se tumačiti na više različitih načina. Prije svega, možemo govoriti o fizičkom izgledu osobe, njenim vanjskim karakteristikama, ali i o njezinu karakteru te manama i vrlinama koje osoba sadrži. U radu se prije svega ciljano želim osvrnuti na utjecaj same estetike na život djece i odraslih te na sagledavanje ljepote iz dječjih očiju. Nadalje, važno je spomenuti i razmišljanja jednog od najpoznatijih filozofa – Kanta te se osvrnuti na njegovo gledište estetike. Rad će jednako tako sadržavati značaj i mogućnost estetskog odgoja, umjetnički odgoj i koncept odgoja u Reggio pedagogiji, dotaknut ću se i poznatog filozofa Arthura C. Dantoa te kako on tumači ljepotu. Nadovezat ćemo se i na ulogu medija u odgoju djece te na prikazivanje pojma ljepote u medijskom, ponajviše reklamnom svijetu. Zaključno, nastojat ću odgovoriti na pitanje radi li se zaista o mitu ili je moguće podučiti osobu u njenoj najranijoj dobi, usaditi joj određena uvjerenja i poglede na svijet ljepote, njeno shvaćanje i svakodnevnu primjenu u životu. Dotaknut ću se i teme k filozofiji odgoja koja je uvodno primjer toga kako se o ljepoti odnosno estetici ne može govoriti bez da se dotakne teme filozofije. To ćemo jednako tako primjetiti i na temelju raznih filozofa koji su spomenuti u radu koji su dio odgoja djece te njihovog pogleda na temu ljepote.
Sažetak (engleski) Beauty as a concept can be interpreted in many different ways. First of all, we can talk about a person's physical appearance, their external characteristics, but also about their character and the flaws and virtues that a person contains. In this paper, I first of all want to focus on the influence of aesthetics itself on the lives of children and adults and on seeing beauty through children's eyes. Furthermore, it is important to mention the thoughts of one of the most famous philosophers - Kant, and look back on his view of aesthetics. The paper will also contain the importance and possibility of aesthetic education, artistic education and the concept of education in Reggio pedagogy, I will also touch on the famous philosopher Arthur C. Danto and how he interprets beauty. We will follow up on the role of the media in raising children and on the presentation of the concept of beauty in the media, especially in the advertising world. In conclusion, I will try to answer the question of whether it is really a myth or whether it is possible to teach a person at an early age, to instill in him certain beliefs and views on the world of beauty, its understanding and everyday application in life. I will also touch on the topic of the philosophy of education, which is an introductory example of how one cannot talk about beauty or aesthetics without touching on the topic of philosophy. We will also notice this on the basis of the various philosophers mentioned in the paper who are part of the upbringing of children and their view on the topic of beauty.
Ključne riječi
estetika
ljepota
mediji
odgoj
Ključne riječi (engleski)
aesthetics
beauty
media
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:724944
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-24 11:49:50