Naslov Obuka neplivača u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Training of non-swimmers in primary education
Autor Paula Kadić
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-11-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Sažetak Plivanje je jedan od najpopularnijih sportova na svijetu, a učenje plivanja u predškolskoj dobi ima brojne dobrobiti za kasniji psihofizički razvoj. Sam proces plivanja ima brojne pozitivne utjecaje na ljudski organizam, kao što su poboljšanje mentalnog stanja, fizičkog stanja ili poboljšanje određenih bolesti. Edukacija u primarnom obrazovanju treba se temeljiti na različitim pristupima i metodama koje su prilagođene djeci tog uzrasta. Djeci se treba pružiti nekoliko tehnika koje počinju privikavanjem djece na vodu i vježbama kako izvan, tako i unutar vode. Brojne vježbe i igre mogu pomoći djeci u savladavanju tehnika plivanja, ali i savladavanju straha od vode.
Svaki polaznik obuke plivanja je individualan što znači da će se konačan uspjeh kod svakog polaznika ovisiti ponajprije o njihovim mogućnostima, a zatim i o stupnju motivacije i zainteresiranosti za suradnju. Nastavnici moraju imati sve potrebne kompetencije i biti stručnjaci u svome poslu jer je boravak u vodi za polaznike škole plivanja nova specifična sredina koja može predstavljati opasnost i životnu ugroženost. Raznovrsne didaktičke igre koje postoje u metodici rada obuke plivanja su svakako najbolji izbor kada su u pitanju djeca jer ona najbolje uče kroz igru. Strah od vode koji se nerijetko javlja kod polaznika mlađe životne dobi je jedan mnogih prepreka koje su postavljene pred stručnim kadrom, stoga kombinacijom zanimljivih igara djeca dobivaju pozitivno mišljenje prema vodi i lakše prebrođuju strah.
Sigurnost djece je svakako na prvom mjestu pa se očekuje od odgovorne osobe da poznaje i ovladava i postupa u skladu s postupkom spašavanja kao i postupkom pružanja prve pomoći ako se obuka plivanja provodi na mjestima gdje nije prisutan spasilac.
Sažetak (engleski) Swimming is one of the most popular sports in the world, and learning to swim in preschool age has numerous benefits for later psychophysical development. The process of swimming has numerous positive effects on the human body, such as improving the mental state, physical state or improving certain diseases. Education in primary education should be based on different approaches and methods adapted to children age. Children should be provided with several techniques that begin with accustoming children to the water and exercises both outside and inside the water. Numerous exercises and games can help children master swimming techniques, but also overcome their fear of water.
Each participant of swimming training is individual, which means that the final success of each participant will depend first of all on their capabilities, and then on the degree of motivation and interest in cooperation. Teachers must have all the necessary competences and be experts in their work, because being in the water for swimming school participants is a new specific environment that can represent danger and endanger life. The various didactic games that exist in the working methodology of swimming training are certainly the best choice when it comes to children, because they learn best through play. The fear of water, which often occurs in younger participants, is one of the many obstacles that are placed in front of the professional staff, therefore, with a combination of interesting games, children gain a positive attitude towards water and overcome their fear more easily. Children's safety is definitely the first priority, so the responsible person is expected to know and master and act in accordance with the rescue procedure as well as the procedure for providing first aid if swimming training is carried out in places where there is no lifeguard presence.
Ključne riječi
obuka plivanja
primarno obrazovanje
sigurnost neplivača
Ključne riječi (engleski)
swimming training
primary education
safety of non-swimmers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:262682
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-27 08:44:28