Naslov Poticanje predčitačkih vještina
Naslov (engleski) Encouraging prereading skills
Autor Ana Sudec
Mentor Tamara Turza-Bogdan (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimir Legac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Turza-Bogdan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U ovome se radu daje kratak prikaz aktivnosti kojima se mogu poticati predčitačke vještine djeteta. Najprije je dan pregled jezičnog razvoja djeteta od rođenja pa do završetka predškolskog obrazovanja. Dan je i pregled razvoja rane pismenosti prema vještinama koje ona obuhvaća. Objašnjene su predčitačke vještine kroz sve aspekte kojima se one potiču i razvijaju. Da bi se te vještine kvalitetno mogle razvijati, potrebno je stvoriti i preduvjete za njihov razvoj stoga su u radu opisani vanjski i unutarnji preduvjeti za razvoj čitanja. Osim tih preduvjeta, važnu ulogu ima i okruženje pri čemu se ne misli samo na ustanovu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja već i na skrbnike. S obzirom na to da se kod razvoja jezika i govora mogu pojaviti i teškoće, rad se dotiče i prevencije jezičnih, govornih i komunikacijskih poremećaja. Budući da je igra djetetov prirodan način učenja, ona je ovdje predstavljena kao sredstvo kojim se potiče razvoj predčitačkih vještina. Praktični dio rada obavljen je u dječjem vrtiću „Dječji svijet“ u Varaždinu u kojem su provedene aktivnosti za poticanje predčitačkih vještina u skupinama djece u dobi od 5. do 6. godine te u dobi od 6. do 7. godine. Cilj rada bio je promotriti razinu djetetove svjesnosti o pisanome jeziku. Ono što je zaključeno jest da je većina djece uspješno savladava zadatke te pokazuje jezično znanje koje se očekuje s obzirom na dob djeteta.
Sažetak (engleski) This paper provides a brief overview of activities that can be used to encourage a child's pre-reading skills. First, an overview of children’s language development from birth up until the end of their preschool education is given. An overview of the development of early literacy is also given according to the skills it encompasses. Prereading skills are explained through all the aspects of how they are encouraged and developed. In order for these skills to be developed in a quality way, the conditions for their development need to be met. Therefore, this paper describes the external and internal preconditions for the development of reading. In addition to these prerequisites, the environment plays an important role. The environment includes not only the institution of early childhood education but also caregivers. Given that difficulties may arise in the development of language and speech, the paper also touches on the prevention of language, speech and communication disorders. Since playing is children’s natural way of learning, it is presented here as a means of encouraging the development of pre-reading skills. The practical work that the paper covers was performed in the kindergarten "Dječji svijet" in Varaždin. Activities were conducted which were intended to encourage pre-reading skills in a group of children aged 5 to 6 years and a group of children aged 6 to 7 years. The aim of the paper was to study the level of the children’s awareness of written language. It was concluded that most children successfully master the tasks and display language skills expected of children their age.
Ključne riječi
igra
jezični razvoj
okruženje
predčitačke vještine
prevencija poremećaja
Ključne riječi (engleski)
play
language development
surroundings
pre-reading skills
disorder prevention
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:736436
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-14 08:58:29