Naslov Asertivnost kao ključna komunikacijska kompetencija odgojitelja
Naslov (engleski) Assertimess As A Key Communication Of A Kindergarten Teacher
Autor Iva Nekić
Mentor Jasmina Posavec (mentor)
Član povjerenstva Ana Valjak Čunko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nataša Rogulja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Posavec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-06-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Zanimanje odgojitelja zahtjeva mnogo znanja, vještina i iskustva. Jedna od njih su
komunikacijske vještine koje su svakako dio profesionalnih kompetencija. Kako su u
svakodnevnoj interakciji s djecom, kolegama i roditeljima, iznimno je važno da njihov način
komuniciranja bude adekvatan. Upravo je asertivna komunikacija jedan od komunikacijskih
stilova koju bi odgojitelj trebao svakodnevno koristiti u svojoj profesiji. Asertivno
komuniciranje je otvoreno iznošenje vlastitih ideja i osjećaja bez nanošenja štete drugima.
Asertivnom komunikacijom se iskazuje poštovanje prema sugovornicima, ali i prema samom
sebi. Zalažmo se za vlastita prava, ali pritom se poštuju i prava drugih. U radu se objašnjavaju
različiti stilovi komuniciranja i ponašanja te donosi nekoliko asertivnih tehnika korisnih za
zanimanje odgojitelja. Isto tako, navedeni su primjeri asertivnog i neasertivnog ponašanja
odgojitelja te kakvim oblikom komunikacije se koriste. Naglasak je na tome da se opisuju
ponašanja, a ne izravno osobe jer se ponašanje uvijek može promijeniti. Rad u vrtiću zahtjeva
komunikaciju s različitim ljudima što često predstavlja izazov jer različitosti znače i različita
mišljenja, a to može i ne mora dovesti do konflikta. U radu se objašnjava što je konflikt te kako
se može konstruktivno riješiti uz asertivne tehnike. Svrha rada je istražiti mogućnosti uspješne
komunikacije kojom će odgojitelji lakše i učinkovitije rješavati probleme te ostvarivati ciljeve.
Jedan od glavnih ciljeva je unaprjeđenje komunikacije između odgojitelja, djece i roditelja
kako bi lakše utjecali na odgajanikov cjeloviti razvoj koji će im značajno doprinijeti u budućim
životnim izazovima.
Sažetak (engleski) The profession of kindergarten teacher demands plenty of knowledge, skills and
experience. One of them is communication skills which are a part of professional competencies.
Considering the fact that kindergarten teachers have everyday interactions with children,
coworkers and parents, it is important that they communicate in an adequate way. Assertive
communication is one of communication styles which kindergarten teachers should use on a
daily basis in their profession. Assertive communication is an open expression of one's own
ideas and feelings towards others. With assertive communication respect is shown to the second
party, and towards ourselves. With assertiveness we are standing for our rights, and at the same
time we are respecting the rights of others. In this thesis the author describes different styles of
communication, behaviors, and techniques of assertive communication that are useful in
educators profession. Furthermore, the author lists examples of assertive and non-assertive
behavior of kindergarten techer and which form of communication is used. The highlight is in
the description of the behavior, not the person, because the behavior can always change.
Working in a kindergarten demands communication with different types of people which often
presents a challenge, because the difference in people means the difference in opinion, which
can lead to conflict. In this thesis the definition of conflict is explained with constructive ways
on how to resolve it with assertive techniques. The purpose of the thesis is to explore the
possibilities of successful communication which will help kindergarten teachers to resolve
problems and achieve their goals in an easier and efficient way. One of the main goals is
improving the communication between the kindergarten teacher, children and parents, in order
to more easily influence the child's overall development that will significantly contribute to
their future life challenges.
Ključne riječi
asertivne tehnike
asertivnot
komunikacija
kompetencije
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
assertive technique
assertiveness
communication
competencies
kindergarten teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:307548
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-17 08:38:56