Naslov Komparacija mišljenja učitelja o inkluzivnom obrazovanju učenika s autizmom i ADHD-om
Naslov (engleski) Comparasion Of Teachers' Opinions On Inclusive Education Of Students With Autism And ADHD
Autor Ana Pučko
Mentor Zlatko Bukvić (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Pahić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Inkluzivno obrazovanje predstavlja jedan segment društvene inkluzije s naznakom međusobne
jednakosti i prihvatljivosti. Ono je usmjereno na obrazovne zahtjeve i potrebe svih, djece i odraslih
s posebnom usmjerenošću na one koji su podložni društvenoj segregaciji i društvenoj
marginalizaciji. Uvjetuje kreiranje škola i odgojno-obrazovnih ustanova koje su namijenjene za
učenje djece sa i bez posebnih odgojno-obrazovnih potreba. Učenici s posebno odgojnoobrazovnim potrebama su učenici s teškoćama u razvoju i daroviti učenici.
Tema rada vezana je za mišljenja učitelja o inkluziji djece s posebnim odgojno-obrazovnim
potrebama s naglaskom na djecu s teškoćama u razvoju u redovnim školama. Odnos prema djeci s
teškoćama u razvoju kroz povijest se često mijenjao. Danas su djeca s teškoćama u razvoju
prihvaćena u društvu i imaju svoja prava u koje se ubraja i pravo na obrazovanje. U radu se daje
uvid u teorijska polazišta o djeci s posebnim potrebama gdje su se odijelili pojmovi djeca s
teškoćama u razvoju i darovita djeca, pojmovi integracije i inkluzije djece s teškoćama u odgojnoobrazovni proces, obilježja funkcioniranja i obrazovanja učenika s poremećajem iz spektra autizma
i hiperaktivnog poremećaja te kompetencije učitelja. Učenici s teškoćama u razvoju jesu učenici s
oštećenjima vida, oštećenjima sluha, oštećenjima jezično-govorne-glasovne komunikacije,
specifičnim teškoćama u učenju, oštećenjima organa i organskih sustava, intelektualnim
teškoćama, poremećajima u ponašanju i oštećenjima mentalnog zdravlja te postojanje više vrsta
teškoća u psihofizičkom razvoju. Praktični dio rada daje uvid u rezultate provedenog istraživanja
o mišljenjima učitelja o inkluziji djece s teškoćama u razvoju u redovite razredne odjele. Za
prikupljanje potrebnih podataka korištena je kombinacija kvantitativnog i kvalitativnog
istraživanja u periodu od svibnja do lipnja 2022. Anketni upitnik proveden je online, a kvalitativni
dio istraživanja primjenom intervjua uživo.
Sažetak (engleski) Inclusive education represents one part of social inclusion with the stress on mutual equality and
acceptance. It is directed towards educational demands and needs of all children and adults likewise
with special focus on those who could be subjected to social segregation as well as marginalisation
in the society. It is the basis for the creation of schools and other educational institutions that are
intended for teaching children with or without special counceling needs. Pupils and students with
such educational needs are the ones with handicaps in their progress as well as the gifted
individuals. The topic of this thesis is in close connection with teachers opinion concerning the
inclusion of children with special needs in particular focused on those with difficulties in their
development in regular schools. The relationship with handicapped children during their
development has been changed very often over the years throughout history. Nowadays children
with difficulties in their progress are accepted in the society and they posses their rights among
which is the right to education. In this thesis the insight in the theoretical principles for such
individuals is presented where terms such as handicapped children, talented students, integration
and their inclusion have been separated. Further the characteristics of functioning and education of
students with problems in the autism spectrum and hyperactive behaviour as well as teachers
competences. The students with difficulties are persons with sight deprivation, hearing problems,
difficulties in language, speaking and sound communication, and specific issues in learning and
studying, or damages in some body parts or organ systems, mental health issues, behaviour
discrepancies and mental health disorder and the cases where more than one of these difficulties
are present in their psychophysical growth. The practical part of this thesis sheds lihgt o the results
of the teachers opinion survey that was conducted upon the topic of students inclusion into the
regular schools. To collect the necessary dana, a combination of quantitative and qualitative
research was used in the period from May to June 2022. The survey questionnaire was conducted
online, and the qualitative part of the research was conducted using live interviews.
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje
učenici s teškoćama u razvoju
poremećaji iz spektra autizma
hiperaktivni poremećaj
Ključne riječi (engleski)
inclusive education
students with disabilities
autism spectrum disorders
hyperactive disorder
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:527156
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-17 09:24:48