Sažetak | Internetske odgojno-obrazovne stranice za djecu primarno-školske dobi neki danas smatraju neizostavnim dijelom edukacije i to ponajviše zato što djeca sve više vremena provode na internetu. Zato se povećava i ponuda internetskih stranica sadržaja prilagođenih djeci. Internetski sadržaji koji djeca posjećuju za njih imaju određenu vrijednost, no želi se ostvariti i to da oni imaju stvarnu vrijednost s pozicija edukativne koristi. Prema Beziću u knjizi: Biti čovjek! Ali kako? postoji ljestvica vrijednosti koja sadrži biološke (život, zdravlje), ekonomske (materijalne), društvene (zajednička dobra), estetske (ljepota), intelektualne (istina), moralne (dobrota) i religijske vrijednosti (Bezić, 1990., str. 148-150). Kroz ovaj rad su analizirani odabrani internetski sadržaj: Wordwall, Hlapićev portal, Bioteka, Mali genijalci i Čovječe ispravi se i to pod vidikom koje bi vrijednosti takvi sadržaji mogli sadržavati za djecu primarno-školske dobi. Te vrijednosti su ekonomske, društvene, estetske i intelektualne. Uz vrijednosti koje posreduju internetski sadržaji, analiziraju se i vrijednosti kroz 4A okvir prema Ortiz, Kelsey R. i Rice, Mary F. Njihov 4A okvir sastoji se od pristupačnosti (accessibility), aktivnog angažmana (active engagement), zagovaranje inkluzije (advocacy for inclusion) te odgovornost (accountability) internetskih stranica. Pri tome su pronađene ove vrijednosti internetskih stranica u okviru ocjena od 1 do 10. Kod pristupačnosti svaka internetska stranica dobiva ocjenu 10, osim Mali genijalci koji dobivaju 7. Kod aktivnog angažmana Čovječe ispravi sei Mali genijalci dobivaju ocjenu 9, Wordwall 7, dok Hlapićev portal i Bioteka dobivaju ocjenu 3. Kod zagovaranja inkluzije sve stranice osim Čovječe ispravi se dobivaju ocjenu 5, dok Čovječe ispravi se dobiva ocjenu 10. Za odgovornost svaka od internetskih stranica dobiva ocjenu 10. Svaki od tih okvira važan je kako bi internetski sadržaji bili što kvalitetniji i primijenjeni djeci primarno školske dobi. |
Sažetak (engleski) | Online educational sites for primary school children are now considered by some to be an indispensable part of education, mainly because children are increasingly spending time online. That is why the offer of child-friendly content websites is increasing. The Internet content that children visit has a certain value for them, but it also wants to achieve that they have a real value from the standpoint of educational benefits. According to Bezić in the book: To be a man! But how? there is a scale of values that contains biological (life, health), economic (material), social (common goods), aesthetic (beauty), intellectual (truth), moral (goodness) and religious values (Bezić, 1990, p.148- 150.). Through this paper, selected Internet content was analyzed: Wordwall, Hlapić's portal, Bioteka, Mali genijalci and Čovječe ispravi se in terms of the value that such content could contain for children of primary school age. These values are economic, social, aesthetic and intellectual. In addition to the values mediated by Internet content, it is also analyzed through the 4A framework according to Ortiz, Kelsey R. and Rice, Mary F. Their 4A framework consists of accessibility, active engagement, advocacy for inclusion and the accountability of the websites. These values of web pages were found in the range from 1 to 10. In terms of accessibility, each website gets a grade of 10, except for Mali genijalci who get 7. In active engagement Čovječe ispravi se and Mali genijalci get a grade of 9, Wordwall 7, while Hlapić's portal and Bioteka get a grade of 3. When advocating for inclusion, all pages except the Čovječe ispravi se are given a grade of 5, while the Čovječe ispravi se is given a grade of 10. For responsibility, each of the websites receives a grade of 10. Each of these frameworks is important for online educational sites to be better quality and applied to children of primary school age. |