Naslov Audiovizualna sredstva u nastavi Prirode i društva
Naslov (engleski) Audivusual Resources In The Teaching Of Nature And Society
Autor Lucija Gršić
Mentor Hrvoje Šlezak (mentor)
Član povjerenstva Ivana Nikolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darinka Kiš-Novak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Šlezak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Audiovizualna nastavna sredstva su nastavna sredstva koja u sebi sjedinjuju audio i video komponentu. Primjena audiovizualnih nastavnih sredstava čini školski sustav inovativnim i prilagodljiv potrebama učenika. Cilj istraživanja bio je ispitati koliko često učitelji koriste audiovizualna sredstva u nastavi, stupanj opremljenosti škola suvremenom obrazovnom tehnologijom i stupnju osposobljenosti koje učitelji imaju o primjeni iste u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno pomoću online anketnog upitnika u kojem je sudjelovalo 143 učitelja iz Republike Hrvatske. Rezultati su pokazali kako gotovo svi učitelji koriste audiovizualna sredstva u nastavi Prirode i društva, ali da koriste audiovizualna sredstva češće u drugim nastavnim predmetima nego u nastavi prirode i društva. Također, učitelji su u prosjeku visoko dobro osposobljeni za korištenje audiovizualnih sredstava i procjenjuju da su ona visoko korisna u nastavi te ih većina koristi svaki tjedan. Kad je riječ o opremljenosti učionica, rezultati su pokazali da većina ispitanika navodi da njihova učionica nema TV i pametnu ploču, ali i da velika većina ima pametnu ploču. Istraživanjem se utvrdilo kako ne postoje statistički značajne razlike u učestalosti korištenja audiovizualnih nastavnih sredstava u nastavi prirode i društva s obzirom na radno iskustvo, regionalnu pripadnost ili mjesto rada ispitanika. Isto tako, ispostavilo se da učestalost samostalne izrade videoisječaka i animacija ne ovisi o radnom stažu učitelja. Upitnik je pokazao da je opremljenost škola nastavnim pomagalima za demonstraciju audiovizualnih sredstava ujednačena na čitavom prostoru Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju da nema statistički značajne povezanosti između procjene korisnosti korištenja audiovizualnih sredstava i regije, te nije pronađena statistički značajna povezanost između procjene korisnosti i staža.
Sažetak (engleski) Audiovisual teaching resources are teaching resources that combine the audio and video components. The use of audiovisual teaching resources makes the school system innovative and adaptable to the needs of students. The aim of the research was to examine how often teachers use audiovisual means in teaching, the level of equipment of schools with modern educational technology and the level of training that teachers have on the application of the same in teaching Nature and Society. The research was conducted using an online questionnaire in which 143 teachers from the Republic of Croatia participated. The results showed that almost all teachers use audiovisual means in teaching Nature and Society, but
that they use audiovisual means more often in other subjects than in teaching nature and society. Also, teachers are on average highly trained in the use of audiovisual media and assess that they are highly useful in teaching and most use them every week. When it comes to classroom equipment, the results showed that the majority of respondents state that their classroom does not have a TV and a smart board, but also that the vast majority have a smart board. The research found that there are no statistically significant differences in the frequency of use of audiovisual teaching aids in teaching nature and society with regard to work experience, regional affiliation or place of work of respondents. Also, it turned out that the frequency of self-production of videos and animations does not depend on the work experience of teachers. The questionnaire showed that the equipment of schools with teaching aids for the demonstration of audiovisual media is uniform throughout the Republic of Croatia. The results of the research show that there is no statistically significant correlation between the assessment of the usefulness of the use of audiovisual media and the region, and no statistically significant correlation was found between the assessment of the usefulness and length of service.
Ključne riječi
nastava Prirode i društva
audiovizualna sredstva
tehnologija
osposobljenost
Ključne riječi (engleski)
teaching Nature and Society
audiovisual media
technology
skills
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:343973
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-05-02 11:30:40