Naslov Mogućnosti primjene edukativnih aplikacija u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) Possibilities of using educational applications in primary education
Autor Anita Radi
Mentor Predrag Oreški (mentor)
Član povjerenstva Mario Dumančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nataša Rogulja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Oreški (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Napredak i razvijanje informacijsko-komunikacijske tehnologije dovelo je do promjena u načinu podučavanja te je otvorilo brojna, nova vrata različitim pristupima u nastavi. Informacijsko-komunikacijska tehnologija postala je sastavni dio života gotovo svih ljudi pa su tako i mnogi učenici, već od malih nogu, upoznati s raznovrsnim uređajima, aplikacijama te njihovim mogućnostima. Učenici su postupno sve više počeli koristiti tehnologiju, a mnogi odgojno-obrazovni radnici smatrali su kako ona isključivo negativno utječe na učenike te su tehnologiju skoro potpuno isključivali iz nastavnog procesa. Prolaskom vremena se ipak pokazalo kako je tehnologiju moguće koristiti u nastavi na pozitivan način te kako se pomoću nje može puno toga postići ako se koristi na ispravan način. Dolaskom do tih saznanja, postupno se povećavao broj aplikacija čija je svrha isključivo edukativne prirode. Danas postoji veliki broj web i mobilnih edukativnih aplikacija koje omogućuju učiteljima osmišljavanje i kreiranje zanimljive i drugačije nastave kroz koju se sadržaji nastavnog predmeta učenicima prikazuju na njima blizak način. Takav pristup potiče učenike i kod njih budi zainteresiranost za nastavne sadržaje. Ovaj diplomski rad će pobliže prikazati neke od mnogobrojnih web i mobilnih edukativnih aplikacija te njihove mogućnosti i načine primjene nekih od edukativnih aplikacija u nastavi primarnog obrazovanja. Također se u sklopu diplomskog rada provelo istraživanje kojim se željelo istražiti koriste li i u kojoj mjeri učitelji i učiteljice razredne nastave edukativne aplikacije u nastavi, koje su to edukativne aplikacije najčešće korištene te u kojima nastavnim predmetima se koriste. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji i učiteljice razredne nastave najčešće koriste edukativne aplikacije svaki dan te da smatraju kako upotreba edukativnih aplikacija može poboljšati kvalitetu nastave. Pokazano je kako je najviše učitelja do sada koristilo aplikaciju Kahoot, a najmanje aplikaciju Strava. Nadalje, učitelji i učiteljice najčešće edukativne aplikacije koriste u nastavi Prirode i društva, a najrjeđe u Tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi.
Sažetak (engleski) Progress and development of information and communication technology has led to changes in the way of teaching and has opened many new doors to different approaches in teaching. Information and communication technology has become an integral part of almost all people's lives, so many students are already familiar with various devices, applications and their possibilities from an early age. Students gradually began to use technology more and more, and many educators believed that it only had a negative effect on students, and they almost completely excluded technology from the teaching process. However, with the passage of time, it has been shown that it is possible to use technology in teaching in a positive way and that a lot can be achieved with it if teachers and students use it in the right way. With the arrival of these findings, the number of applications whose purpose is exclusively educational gradually increased. Today, there are a large number of web and mobile educational applications that enable teachers to design and create interesting and different classes through which the contents of the subject are presented to the students in a way that is close to them. Such an approach encourages students and increase their interest in teaching content. This paper will present in detail some of the numerous web and mobile educational applications and their possibilities and ways of applying some of the educational applications in primary education. Also, research was conducted, as part of this paper, to investigate whether and to what extent classroom teachers use educational applications in class, which educational applications are most often used, and in which subjects. The research results show that classroom teachers most often use educational applications every day and that they believe that the use of educational applications can improve the quality of teaching. It was shown that the most teachers used application Kahoot application until now and that the least used application is Strava. Furthermore, teachers most often use educational applications in Science and least often in Physical Education.
Ključne riječi
edukativne aplikacije
obrazovanje
informacijsko-komunikacijske tehnologija
Ključne riječi (engleski)
educational applications
education
information and communication technology
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:133581
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-17 08:14:14