Naslov Osnovni elementi nogometa u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Basic elements of football in primary education
Autor Tamara Majcug
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marko Badrić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Draženko Tomić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Sažetak Tjelesna aktivnost i igra međusobno su povezane jer igra može biti jedan od načina tjelesne aktivnosti kod djece. Pravilno i redovito tjelesno vježbanje od najranije dobi može utjecati na normalan rast, razvoj i zdravlje djece. Igra je za djecu u razvoju vrlo bitna pojava i potreba zato što oni kroz igru zadovoljavaju fizičke potrebe za kretanjem, ali i zato što dijete kroz igru razvija i socijalne vještine, učenje suradnje, razumijevanje pravila i toleranciju prema drugima u svojoj okolini i šire. Djeca trebaju biti aktivna zato što tako mogu podići osobnu razinu energije, pa čak popraviti i njihovo raspoloženje što je bitno za postizanje cjelokupnog zdravlja.
Nogomet je jedna od najpopularnijih sportova kod djece i mladih diljem svijeta. On se djeci nudi kao izvanškolska aktivnost na koju djeca idu u svoje slobodno vrijeme, ali i kao školska aktivnost u sklopu sata Tjelesne i zdravstvene kulture. Kako bi jedan učitelj kvalitetno svoje učenike poučavao vrlo je važna metodička opremljenost učitelja. U metodičku opremljenost učitelja se u ovom slučaju podrazumijeva mnogo znanja i metodičkih vještina u učenju nogometa i procjena kako i kada treba igru nogometa prilagoditi dobi i razini vještina učenika kako bi se osigurala učinkovitost.
Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati učenike razredne nastave o njihovim preferencijama o nogometu. U istraživanju je sudjelovao jedan prvi razred, jedan drugi razred, jedan treći razred i jedan četvrti razred. Anketni upitnik ispunilo je 67 učenika iz osnovne škole u Svetom Ivanu Zelini na području Zagrebačke županije. Rezultati istraživanja pokazuju da dječaci neovisno o dobi o dobi i razredu više preferiraju nogomet izvan škole i nogometne sadržaje na satu Tjelesne i zdravstvene kulture. Kod djevojčica se nakon istraživanja pokazalo da prije sata Tjelesne i zdravstvene kulture ispunjenog nogometnim sadržajima velika većina njih nema želju za bavljenje nogometom ni za nogometne sadržaje na satu Tjelesne i zdravstvene kulture. Situacija se ipak kod djevojčica mijenja nakon sata Tjelesne i zdravstvene kulture ispunjenog nogometnim sadržajima, no ne kod svih. Pokazalo se da mlađe djevojčice, 1. i 2. razred, imaju veće afinitete prema nogometu izvan škole i nogometnim sadržajima na satu Tjelesne i zdravstvene kulture, a kod starijih, 3. i 4. razred, situacija ostaje ista.
Sažetak (engleski) Physical activity and the game are interrelated, as the can be a way of physical activity for children. Proper and regular physical activity from a young age can have an impact on children's normal growth, development and health. The game is a very important event and necessity for children's development because through the game they meet their physical needs for exercise, but also because through the game a child develops social skills, learns to cooperate, understands rules, and shows tolerance for others in his or her environment and beyond. Children need to be active because it can increase their personal energy levels and even improve their mood, which is important for overall health.
Football is one of the most popular sports for children and young people worldwide. It is offered to children as an extracurricular activity they can do in their free time, but also as a school activity as part of Physical and Health Education classes. In order for a teacher to teach their students effectively, it is very important to have a methodological readiness of the teacher. Methodological readiness of the teacher in this case implies a lot of knowledge and methodological skills in teaching football, as well as the ability to assess when and how to adjust the game of football to the age and skill level of students in order to ensure effectiveness.
The aim of this graduate thesis was to examine elementary school students' preferences regarding football. The study involved one first grade, one second grade, one third grade, and one fourth grade class. A questionnaire was filled out by 67 students from an elementary school in Sveti Ivan Zelina in the Zagreb County area. The results of the study show that regardless of age and grade, boys prefer football outside of school and football-related activities in Physical and Health Education classes. For girls, the research showed that the majority of them do not have a desire to play football or participate in football-related activities in Physical and Health Education classes before class. However, the situation changes for some girls after participating in a Physical and Health Education class with football-related content, but not for all. It was found that younger girls in first and second grades have a greater affinity for football outside of school and football-related activities in Physical and Health Education classes, while the situation remains the same for older girls in third and fourth grades.
Ključne riječi
igra
tjelesna aktivnost
dijete
nogomet
primarno obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
game
physical activity
child
soccer
primary education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:608933
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-17 10:03:51