Naslov Funkcionalna muzička pedagogija u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Naslov (engleski) Functional music pedagogy in early and preschool education
Autor Marija Miškulin
Mentor Blaženka Bačlija Sušić (mentor)
Mentor Martina Mičija Palić (sumentor)
Član povjerenstva Tamara Jurkić-Sviben (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Mičija Palić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-06-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Glazbena pedagogija
Sažetak Glazba ima značajnu ulogu u djetetovu razvoju od najranijih dana, prije nego se dijete rodi ono može čuti majčin glas i glazbu. Glazba ima pozitivan učinak na razvoj mozga, djetetovih vještina te njegove ličnosti. Tijekom svog rada to je utvrdila i glazbena pedagoginja Elly Bašić koja je osmislila jedinstvenu Funkcionalnu muzičku pedagogiju i implementirala je u okviru cjelokupne vertikale glazbeno-obrazovnog sustava. Funkcionalna muzička pedagogija, između ostalog, provodi se u obliku glazbenog vrtića u kontekstu odgojno-obrazovnog sustava. Njome se naglašava kako je svako dijete kreativno te kako svakom djetetu glazbeno obrazovanje treba biti dostupno. Vrtić i predškola imaju veliku ulogu u djetetovom prihvaćanju glazbe te razvoju dječje ljubavi prema njoj. Vrlo je bitna pozitivna atmosfera koja se stvara u provođenju aktivnosti kako bi se djeca osjećala ugodno i slobodno. Glazbene aktivnosti kao što su igre s pjevanjem, brojalice, pjevanje pjesama te aktivno slušanje glazbe djeci su vrlo zabavne, a istodobno imaju vrlo koristan učinak u razvoju djetetovih sposobnosti. Funkcionalna muzička pedagogija naglašava bitnost dvosmjerne komunikacije odrasloga i djeteta ističući uvažavanje djeteta kao ravnopravnoga dionika odgojno-obrazovnog procesa. Kao jedan od temeljnih metodičkih postupaka u radu s djecom ističe tzv. spontanu improvizaciju od djetetovih prvih susreta s glazbom i instrumentom (Bačlija Sušić, 2016b). Ističući improvizaciju kao jedan od temeljnih oblika dječjeg glazbenog stvaralaštva, Elly Bašić je rekla da se improvizacijom zapravo izbjegava strah od pogrešaka, strah od neuspjeha te se na taj način i uči djecu kako je u redu pogriješiti. Korištenjem Orffovog instrumentarija, putem tzv. spontane improvizacije, djeca se mogu upoznati s različitim vrstama instrumenata. Sve glazbene aktivnosti provode se pritom putem igre kao djetetove temeljne aktivnosti i najprirodnijeg stanja putem kojeg dijete uči. Glazbene aktivnosti važno je uključiti u djetetov život od njegove rane dobi s obzirom na brojne prednosti i dobrobiti koje glazbe pruža u djetetovom cjelovitom razvoju.
Sažetak (engleski) Music has an important role in child’s development from day one, even before a child is born it can hear its mother’s voice and music. Music has positive effect on brain development, and the development of a child’s skills and personality. Through her work, music pedagogue Elly Bašić, concluded the same and created functional music pedagogy. Functional music pedagogy is carried out, among others, as a musical preschool programme in the educational system. It emphasizes the creativity of children and the importance of the availability of musical education to everyone. Kindergarten and preschool have an important role in a child’s acceptance of music and in the development of a child’s love for music. A positive atmosphere that is created during activities is very important to children so they can feel comfortable and free. Music activities like games with singing, counting, singing songs and active listening are very interesting for children, but they also have a beneficial effect on the development of a child’s abilities. Functional music pedagogy emphasizes the importance of two-way communication between grown-ups and children, pointing out a child as an equal participant in the activity. Also, it encourages music activities by pointing out improvisation. Elly Bašić said that improvisation helps to avoid the fear of mistakes, fear of failure and teaches children that it is alright to make a mistake. Improvisation can be made with Orff instruments, that is the way for children to be introduced to different kinds of instruments and enjoy music better. Music can be enjoyed through music activities in the form of a game, which is very important because the game is the most natural state for a child. A game is preparation for life, and a child learns through the game. It is of great importance to include music in educational practice because it participates in the creation of a complete child’s personality.
Ključne riječi
Funkcionalna muzička pedagogija
glazba
igra
improvizacija
Ključne riječi (engleski)
functional music pedagogy
game
improvisation
music
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:715351
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-18 10:42:26