Naslov Utjecaj jezičnih igara na razvoj čitalačke kompetencije
Autor Barbara Fabičević
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Nastavni predmet Hrvatski jezik najopsežniji je i najvažniji predmet u osnovnoškolskom obrazovanju. Nastava Hrvatskoga jezika najuže je povezana sa svim ostalim predmetnim područjima jer se sva nastava odvija na hrvatskom jeziku. Mora osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju u svim priopćajnim situacijama. Osnovne jezične djelatnosti, slušanje, govorenje, čitanje i pisanje, olakšavaju usvajanje jezičnih sadržaja. Čitanje je složena aktivnost primanja informacija u pisanom obliku. Preduvjet
... Više čitanju su razvijene predčitalačke vještine koje se razvijaju prije polaska u školu. Razvijenost čitalačkih vještina pokazuju PIRLS (2011) i PISA (2015) istraživanja. Svrha vještine čitanja je postizanje razumijevanja. Na postizanje razumijevanja utječu jezične igre jer se njihovom upotrebom povećava motivacija i aktivnost. U svrhu ovog rada provedeno je istraživanje u četiri osnovne škole (Petrinja, Zagreb, Veliki Grđevac, Sveti Ivan Zelina) u suradnji s učiteljima razredne nastave, sveučilišnim profesorima i učenicima trećih i četvrtih razreda. U istraživanju je sudjelovalo 227 učenika, a cilj istraživanja je bio ispitati čitalačke kompetencije učenika, kako jezične igre utječu na razvoj čitalačke kompetencije mlađih razreda osnovne škole, ispitati razlikuju li se učenici u svojim rezultatima s obzirom na razred, spol, mjesto istraživanja i ocjenu iz Hrvatskog jezika. Učenici su u nastavi Hrvatskoga jezika igrali jezične igre i čitali tekst s razumijevanjem te nakon toga rješavali test kako bi se ispitalo razumijevanje pročitanog. Rezultati pokazuju kako jezične igre pozitivno utječu na razvoj čitalačke kompetencije, nema razlike u rezultatima s obzirom na dob i spol, ali ima s obzirom na mjesto stanovanja. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Croatian language is the most extensive and the most relevant school subject in primary education. Croatian language classes are the most closely connected with all other school subjects because they are all taught in the Croatian language. Therefore, within these lessons students need to gain competences needed in various communicative situations. The acquisition of the basic language skills: listening, speaking, reading and writing facilitates the acquisition of language contents. Reading
... Više is a complex skill which implies the reception of written information. One of the preconditions of reading are prereading skills, which children develop before starting primary school. The level of the development of reading skills has been regularly tested by PIRLS (2011) and PISA (2015) studies. The purpose of reading skills is comprehension, which can be positively impacted by language games because their use may increase motivation and activity. For the purpose of this paper, research was conducted in four primary schools (Petrinja, Zagreb, Veliki Grđevac and Sveti Ivan Zelina) in collaboration with primary school class teachers, university professors, and third and fourth grade pupils. This research included 227 pupils, and the aim of the research was to test the pupils' reading competences, to ascertain what influence language games have on the reading competences of pupils in lower grades of primary school, and to investigate whether there is difference in the results considering class, sex, place of living and their grade in Croatian language. During their Croatian language classes students played language games and read a text which was followed by a reading comprehension test whose objective was to show how well they had understood the text. The results showed that language games have positive influence on the development of reading competences, there was no difference in the results considering age and sex, but there were differences considering the place of living. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
nastava Hrvatskog jezika
jezične djelatnosti
predčitalačke vještine
jezične igre
Ključne riječi (engleski)
Croatian language classes
language skills
prereading skills
language games
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:338368
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-02-02 09:58:54