Naslov Sat Tjelesne i zdravstvene kulture kao prediktor uspješnosti na satu Hrvatskoga jezika
Naslov (engleski) PE class as a predictor of success in Croatian language class
Autor Katarina Baotić
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Mentor Vesna Budinski (sumentor)
Član povjerenstva Marko Badrić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Budinski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti Metodike nastavnih predmeta društvenih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Metodika je interdisciplinarna znanost koja u sebi povezuje saznanja svih disciplina koje istražuju odgojno-obrazovni proces. U ovome radu obrazložena je interdisciplinarnost u procesu obrazovanja s posebnim osvrtom na metodiku kineziologije i metodiku hrvatskoga jezika koje utvrđuju strategije, metode, modele i postupke za koncipiranje i praktično izvođenje nastavnog procesa u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture i hrvatskoga jezika. Nastava tjelesne i zdravstvene kulture pozitivno utječe na razvoj morfoloških obilježja, motoričkih, funkcionalnih i kognitivnih sposobnosti koje utječu na razvoj početne čitalačke pismenosti, učenje i ovladavanje hrvatskim jezikom. S obzirom na to da su kretanje i učenje povezani, kvalitetna nastava tjelesne i zdravstvene kulture može doprinijeti budnosti i energiji učenika, što utječe na sveukupno školsko postignuće i motivaciju učenika, stoga je za očekivati da će kineziološke aktivnosti neposredno prije nastavnog sata Hrvatskog jezika pozitivno utjecati na motivaciju i postignuće učenika u nastavi hrvatskoga jezika. Osnovni cilj istraživanja ovoga rada je provjeriti može li nastavni sat Tjelesne i zdravstvene kulture biti prediktor uspješnosti na satu Hrvatskog jezika. Istraživanje je provedeno u dva četvrta razreda. Jedan je razred pet dana imao nastavu hrvatskoga jezika prvi sat, a drugi je razred pet dana imao nastavu tjelesne i zdravstvene kulture prvi sat i nastavu hrvatskoga jezika drugi sat. Pokazalo se da postoji statistički značajna razlika u ukupnom broju bodova na provjeri znanja tri od pet dana i u ukupnom prosječnom broju bodova na provjeri znanja svih pet dana između dva razreda od kojih je razred u kojem se održavala nastava tjelesne i zdravstvene kulture neposredno prije nastave hrvatskoga jezika postigao statistički značajno bolje rezultate. Nije potvrđeno da postoji statistički značajna razlika između dva razreda u ukupnom percipiranom znanju, zainteresiranosti i razumijevanju i da je razred u kojem je održan nastavni sat Tjelesne i zdravstvene kulture prije sata Hrvatskoga jezika postigao statistički značajno više samoprocjene na svim varijablama.
Sažetak (engleski) Teaching methodology is an interdisciplinary science that connects the findings of all disciplines that investigate the educational process. This paper explains the interdisciplinary nature of education, with a special focus on the methodology of kinesiology and the methodology of the Croatian language teaching, which determine strategies, methods, models, and procedures for designing and implementing the teaching process in physical education and the Croatian language. Physical education positively influences the development of morphological characteristics as well as motor, functional, and cognitive abilities that affect the development of initial literacy, learning, and mastery of the Croatian language. Since movement and learning are interconnected, quality physical education can contribute to the students' alertness and energy levels, which affects overall academic achievement and motivation. Therefore, it is expected that physical activity immediately before the Croatian language class will have a positive impact on student motivation and achievement in Croatian language classes. The main goal of this research was to examine whether the physical education class can be a predictor of success in Croatian language classes. The research was conducted in two fourth-grades. One class had Croatian language classes as the first period for five days, while the other class had physical education classes as the first period and Croatian language classes as the second period during the five day period. It was found that there is a statistically significant difference in the total number of points on the knowledge assessment test on three out of five days and in the overall average number of points on the knowledge assessment test for all five days between the two groups. The class in which physical and health education classes were held immediately before Croatian language classes achieved statistically significantly better results. t was not confirmed that there is a statistically significant difference between the two classes in overall perceived knowledge, interest and understanding of the material and that the class which had physical education classes immediately before Croatian language classes scored statistically significantly more points during self-assessment on all variables.
Ključne riječi
Tjelesna i zdravstvena kultura
Hrvatski jezik
kineziološke aktivnosti
školski uspjeh
Ključne riječi (engleski)
Physical education
Croatian language class
kinesiological activities
school achievement
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:874686
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-19 08:05:13