Naslov Mogućnosti primjene ChatGPT u studiranju
Naslov (engleski) Possibilities of using ChatGPT in university study
Autor Ana Žderić
Mentor Mario Dumančić (mentor)
Mentor Nataša Rogulja (sumentor)
Član povjerenstva Mario Dumančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nataša Rogulja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Gregurić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Visokoškolska pedagogija
Sažetak U današnjem vremenu u kojemu je umjetna inteligencija (AI) sve više prisutna, novi jezični model ChatGPT, koji razumije prirodni jezik i generira odgovore na upite korisnika, pronalazi sve veću primjenu u različitim granama znanosti i u mnogim područjima, pa tako i u obrazovanju. ChatGPT nudi brojne mogućnosti primjene u svim stupnjevima obrazovanja, a posebno u fakultetskom obrazovanju. Sustav kao takav može služiti kao pomoć pri učenju, pomoć pri pretraživanju i prevođenju literature, pomoć pri oblikovanju teksta, planiranju i osmišljavanju različitih aktivnosti za nastavni proces, i sl. Ipak, informacijama koje ChatGPT generira, studenti trebaju pristupati s oprezom i dodatnom provjerom kako ne bi došlo do pogrešnih ili nedovoljno vjerodostojnih podataka. Također, nameće se etičko pitanje i pitanje očuvanja akademskog integriteta u sklopu korištenja ChatGPT-a tijekom učenja i studiranja zbog pojave plagiranja, krađe i varanja. Upravo se takva primjena ChatGPT-a istražuje u ovom radu gdje se ispituju mišljenja i stavovi studenata o korištenju sustava za pomoć pri učenju u vidu svih navedenih aspekata mogućnosti i opasnosti ChatGPT-a. Rezultati istraživanja pokazuju da većina ispitanih studenata koristi ili je koristila ChatGPT u pojedine fakultetske svrhe, kao što je pretraživanje i prijevod literature, pomoć u učenju i pisanju radova, ali ipak nisu informacije koristili bez dodatne provjere u relevantnim izvorima, što se na kraju pokazalo korisnim i neophodnim. Jedan dio studenata smatra kako je moguće da je akademski integritet narušen korištenjem ChatGPT-a, ali isto tako smatraju da ako korisnici odgovorno koriste sustav da je moguće implementirati ga u obrazovanje i koristiti ga kao alat za pomoć u učenju, a ne kao alat za varanje ili plagiranje.
Sažetak (engleski) In today's era where artificial intelligence (AI) is becoming increasingly present, ChatGPT, the new language model which understands natural language and generates responses to user queries, is finding numerous applications in various branches of science and across many fields, including education. ChatGPT offers many possibilities for application at all levels of education, particularly in higher education. Such a system can serve as a learning aid, assistant in searching and translating literature, help with text composition and aid in planning and designing various activities for educational process. However, students should approach the generated information with caution and should check further in the literature to avoid inaccurate or insufficiently credible data. Additionally, ethical considerations arise, along with concerns about preserving academic integrity, when using ChatGPT for learning and studying, due to the risk of plagiarism, theft, and cheating. This research explores the use of ChatGPT in this context, investigating students' opinions and attitudes towards using the system as a learning aid, considering all the aforementioned aspects of the possibilities and dangers of ChatGPT. The research results indicate that the majority of surveyed students have used or are using ChatGPT for specific purposes in their academic pursuits, such as literature search and translation, assistance in learning, and paper writing. However, they do not rely solely on the information provided by ChatGPT and they ensure additional verification from relevant sources, which has proven to be useful and necessary for the preservation of academic integrity. One part of the students believes that academic integrity may be compromised by using ChatGPT, but they also think that if users responsibly utilize the system, it is possible to implement it in education and use it as a learning aid rather than a tool for cheating or plagiarism.
Ključne riječi
umjetna inteligencija
ChatGPT
jezični model
obrazovanje učitelja
akademski integritet
Ključne riječi (engleski)
artificial intelligence
ChatGPT
language model
teacher education
academic integrity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:095567
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2024-02-20
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-20 11:27:55