Naslov Partnerstvo roditelja i škole u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Partnership between parents and schools in primary education
Autor Dora Mužek
Mentor Irena Klasnić (mentor)
Član povjerenstva Marina Đuranović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Žilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak Suradnja roditelja i škole podrazumijeva nižu razinu odnosa roditelja i škole te je karakterizira formalan hijerarhijski odnos. Komunikacija roditelja i škole je uglavnom površna i većinom je prisutna samo kada se kod djeteta pojavi neka teškoća u odgojno-obrazovnom procesu. No, kako bi roditelji i učitelji bili podjednaki i kako bi se taj odnos temeljio na ravnopravnoj komunikaciji, dijeljenu informacija, aktivnom slušanju i međusobnom poštivanju, mora se njegovati partnerstvo obitelji i škole, odnosno roditelja i učitelja. Ovaj diplomski rad govori na koji način je moguće razvijati kvalitetno partnerstvo. Rad je podijeljen u dva dijela, teorijski dio i istraživanje. Teorijski dio rada započinje povijesnim dijelom suradnje roditelja i škole te kako se suradnja razvijala od 16. stoljeća sve do danas i kako se od suradnje sve više njeguje partnerstvo roditelja i škole. Naglašeno je tko su sudionici partnerstva, a to su roditelji, učitelji, učenici i škola. Ti sudionici, ponajviše učitelji, raznim oblicima rada uspostavljaju partnerstvo s roditeljima. Ono može biti postignuto individualnim radom, skupnim radom, ali i ostalim oblicima rada kao što su radionice. Empirijsko istraživanje, u svrhu diplomskog rada, provedeno je u veljači 2023. godine. Sudionici istraživanja bili su roditelji učenika koji pohađaju razrednu nastavu, ukupno 226 ispitanika (N=226). Cilj istraživanja bio je provjeriti što roditelji misle o partnerskom odnosu s učiteljem koji poučava njihovo dijete te se dodatno htjelo utvrditi kakva je njihova percepcija zadovoljstva kao i reakcije na nezadovoljstvo učiteljem. Rezultati provedenog istraživanja mogli bi pomoći učiteljima u osmišljavanju kvalitetnijih modaliteta partnerstva što bi rezultiralo i višom razinom zadovoljstva svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa.
Sažetak (engleski) Cooperation between parents and school implies lower-level relations between parents and school and is characterized by being formal as well as hierarchical. Communication between parents and the school is mostly superficial and present only when the child is experiencing difficulties in the educational process. However, in order for parents and teachers to be seen as equal and for this relationship to be based on equal communication, information sharing, active listening and mutual respect, the partnership between family and school, that is, between parents and teachers, must be nurtured. This graduation thesis shows ways in which it is possible to develop a quality partnership. The paper is divided into two parts, the theoretical part and the research. The theoretical part of the thesis begins with the description of how the cooperation between parents and the school has developed from the 16th century up until today and how the partnership between parents and the school is better nurtured as a result of the said cooperation. It is also emphasised who the participants of the partnership are. They are namely parents, teachers, students and the school itself. These participants, mainly teachers, establish a partnership with parents through various forms of work methods. The partnership may be achieved through individual work, group work, but also through other forms such as workshops. Empirical research, for the purpose of the thesis, was conducted in February 2023. The research participants were lower primary school students' parents. There was a total of 226 respondents (N=226). The goal of the research was to determine what parents think of the partnership-based relationship with their child’s teacher. Additionally, the research aspired to determine what the parents think satisfactory actually means, as well as what their reactions to dissatisfaction with the teacher would be. The results of the research could help teachers with designing better partnership modalities which would result in a higher level of satisfaction for all the participants of the educational process.
Ključne riječi
partnerstvo
roditelji
suradnja
škola
Ključne riječi (engleski)
cooperation
parents
partnership
school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:122048
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-27 07:49:38