Naslov Zavičajna izvanučionočka nastava u Martinskoj Posavini
Naslov (engleski) Native extracurricular teaching in Martinska Posavina
Autor Matea Meštric
Mentor Zdenko Braičić (mentor)
Član povjerenstva Marina Đuranović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zdenko Braičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti Metodike nastavnih predmeta društvenih znanosti
Sažetak U ovom se radu na primjeru Martinske Posavine raspravlja o izvanučioničkoj nastavi u zavičaju. Martinska Posavina poslužila je kao primjer užeg zavičajnog područja učenika koje je smješteno u nizinskom području uz rijeku Savu i dio je Sisačke Posavine kao nešto šire prostorne cjeline. U ovom kraju djeluje jedna osnovna škola (OŠ „Braća Radić“ Martinska Ves) koju pohađa 103 učenika. Cilj je rada istražiti potencijale Martinske Posavine za ostvarivanje zavičajne izvanučioničke nastave različitih predmeta u razrednoj nastavi. Prvi dio rada je teorijskog karaktera te se u njemu navode osnovna geografska obilježja Martinske Posavine i tematiziraju pojmovi izvanučioničke nastave i načela zavičajnosti. Daje se i kraći prikaz zastupljenosti načela zavičajnosti u aktualnim kurikulumima pojedinih nastavnih predmeta razredne nastave. Drugi dio rada je empirijskog karaktera i u njemu se prezentiraju rezultati intervjua provedenog u travnju 2023. godine s učiteljicama razredne nastave u Osnovnoj školi „Braća Radić“ Martinska Ves. Nastojala su se dobiti mišljenja učiteljica u vezi učinkovitosti izvanučioničke nastave, zadovoljstva učenika, ali i prepreka za njezino učestalije ostvarivanje. Od učiteljica se, nadalje, tražilo da navedu lokalitete u Martinskoj Posavini na kojima je moguće ostvariti neke od ishoda učenja pojedinih nastavnih predmeta. Uz svaki imenovani lokalitet trebalo je navesti jednu ili više nastavnih aktivnosti koje bi se ondje potencijalno mogle realizirati. Učiteljice smatraju kako nastava izvan učionice, u zavičaju učenika, pridonosi lakšem, jednostavnijem i bržem usvajanju nastavnih sadržaja. Kao prepreke učestalijem provođenju ovakvog oblika nastave uglavnom se navode financijske mogućnosti roditelja, pisane suglasnosti za izlazak iz školske zgrade te nedovoljna podrška uprave škole.
Sažetak (engleski) In this work the example of Martinska Posavina is used as a basis for extracurricular teaching in the homeland. Martinska Posavina is presented as an example of the student inner native area which is located in the lowland area along the Sava river and is part of Sisačka Posavina as a slightly wider spatial unit. There is one elementary school in this area (The Radić Brothers elementary school, Martinska Ves) attended by 103 students. The aim of the work is to explore the potentials of Martinska Posavina for the realisation of native extracurricular classes of different school subjects in the lower elementary teaching. The first part of this work is theoretical and there are mentioned the basic geographical features of Martinska Posavina and the concepts of extracurricular teaching and the principles of nativeness. A shorter description of the representation of the principle of nativeness in the current curriculum of individual school subjects in the lower elementary teaching is also given. The second part of this work has an empirical character and it presents the results of the interview which is done in April 2023 with class-teachers at the Radić Brothers elementary school, Martinska Ves. I tried to get the teachers` opinions regarding the effectiveness of extracurricular teaching, student satisfaction but also the obstacles to its more frequent realisation. The teachers were also asked to name the localities in Martinska Posavina from which it is possible to achieve some of the learning outcomes of some school subjects. One or more teaching activities had to be listed next to the each named locality which could potentially be realised there. Teachers believe that teaching outside the classroom, in the students` homeland, contributes to easier, simpler and faster acquisition of teaching contents. As obstacles to the more frequent implementation of this form of teaching are mostly mentioned – parents` financial capabilities, written consents to leave the school building and insufficient support from the school superiors.
Ključne riječi
Martinska Posavina
izvanučionička nastava
razredna nastava
načelo zavičajnosti
intervju
Ključne riječi (engleski)
Martinska Posavina
extracurricular teaching
the lower elementary teaching
the principle of nativeness
interview
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:397600
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-29 07:36:32