Naslov Likovne aktivnosti u prirodnom okruženju - Land art
Naslov (engleski) Art activities in the natural environment - Land art
Autor Marina Čajić Kovačević
Mentor Svetlana Novaković (mentor)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Vilenica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Trupčević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-08-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak U igri dijete nesvjesno razvija sve svoje potencijale. Igra u prirodi utječe na djetetovo intelektualno, psihomotoričko, emocionalno i socijalno područje razvoja. Priroda djetetu pruža neograničene mogućnosti za slobodno kretanje i istraživanje. Isto kao što dijete ima potrebu istraživati svijet oko sebe, tako ima potrebu i za likovnim izražavanjem. U prvom dijelu rada teoretski se obrađuje važnost prirodnog okruženja i igre u prirodi. U radu se ističe i uloga odgojitelja, koji je pažljivi promatrač djetetovih aktivnosti, a svojim raznim ulogama doprinosi planiranju i oblikovanju daljnjih dječjih iskustava. Međutim, odgojitelj nije sam u interakciji s djetetom, zato je važno i djetetovo socijalno okruženje. Okosnica je ovog rada Land art, pravac suvremene umjetnosti koji potiče umjetničke intervencije unutar prirodnog okoliša, a pri tome se koriste prirodni materijali, većinom pronađeni na mjestu gdje se umjetničko djelo stvara. Drugi dio rada predstavlja istraživanje koje je provedeno u DV „Sisak Stari“, u objektima „Bubamara“ i „Pčelica“, s djecom različite dobi. Spojili smo dvije dječje potrebe – potrebu za istraživanjem svijeta oko sebe te potrebu za likovnim izražavanjem. Promatrali smo i istraživali kako prirodno okruženje utječe na dječje likovno izražavanje te u kojoj mjeri je stvaranje u prirodi, s prirodnim materijalima, poticalo dječju maštu i kreativnost. Istraživački dio rada u konačnici je pokazao da se djeca do sada nisu susrela s Land art aktivnostima, a one su ih potaknule na iskazivanje mašte i kreativnosti, što je vidljivo u trenucima kada su svoja prvotna djela nadograđivali.
Sažetak (engleski) In the game, the child unconsciously develops all his potentials. Playing in nature affects the child's intellectual, psychomotor, emotional and social areas of development. Nature provides the child with unlimited opportunities for free movement and exploration. Just as a child has a need to explore the world around him, he also has a need for artistic expression. In the first part of the paper, the importance of the natural environment and play in nature is theoretically addressed. The paper also emphasizes the role of the educator, who is a careful observer of the child's activities, and with his various roles contributes to the planning and shaping of further children's experiences. However, the educator is not the only one interacting with the child, that is why the child's social environment is also important. The backbone of this work is Land art, a direction of contemporary art that encourages artistic interventions within the natural environment, while using natural materials, mostly found in the place where the work of art is created. The second part of the paper presents research that was carried out in the DV "Sisak Stari", in the facilities "Bubamara" and "Pčelica", with children of different ages. We combined two children's needs - the need to explore the world around them and the need for artistic expression. We observed and researched how the natural environment affects children's artistic expression and to what extent creation in nature, with natural materials, stimulated children's imagination and creativity. The research part of the work ultimately showed that the children had not encountered Land art activities until now, and they encouraged them to express their imagination and creativity, which is visible in the moments when their original works were upgraded.
Ključne riječi
dijete
istraživanje
kreativnost
Land art
priroda
suvremena likovna umjetnost
Ključne riječi (engleski)
child
research
creativity
Land art
nature
contemporary art
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:983384
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-03 07:40:46