Naslov Izazovi u suradnji odgajatelja i roditelja
Naslov (engleski) Challenges in cooperation between preschool educators and parents
Autor Mia Prelec
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Mentor Sanja Basta (sumentor)
Član povjerenstva Edita Rogulj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Basta (član povjerenstva)
Član povjerenstva Alenka Mikulec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Dječji vrtić ima ključnu ulogu u cjelovitom razvoju djeteta poticanjem kognitivnog, emocionalnog, socijalnog i fizičkog rasta. Osim ovih temeljnih aspekata, također njeguje kreativnost, vještine rješavanja problema, emocionalnu svijest i društvene sposobnosti,
postavljajući temelj za cjeloživotno učenje i osobni rast. S obzirom na integralnu ulogu roditelja i odgajatelja u odgojno-obrazovnom putu djeteta, postaje evidentno da je njihova suradnja bitan i nezamjenjiv element u tom procesu. Ova suradnja predstavlja partnerstvo koje obuhvaća i obiteljsku zajednicu i vrtić, ujedinjene zajedničkim ciljem (dobrobit djeteta). Postizanje uspješne suradnje ovisi o nekoliko temeljnih načela: uzajamno poštovanje, jednakost, aktivno slušanje, uzajamni dijalog i kolektivno ulaganje u djetetov rast. Takva suradnja uspijeva kada su i roditelji i odgajatelji spremni na kompromis, nudeći čvrst okvir za djetetov odgojno-obrazovni napredak. Međutim, pokušaj njegovanja djelotvornog partnerstva između odgajatelja i roditelja nije bez izazova. Ovi izazovi obuhvaćaju prepreke u komunikaciji, različita očekivanja, vremenska ograničenja, varijacije u kulturološkoj pozadini i sl. Osim toga, početak globalne pandemije naglasio je potrebu da odgajatelji neprestano proširuju i poboljšavaju svoje vještine kako bi održali kvalitetu suradnje s roditeljima, čak i usred nepredviđenih prepreka koje su pred njima.
Suradnja odgajatelja i roditelja ima neizmjerno značenje u oblikovanju ranog odgoja djeteta. Ne samo da postavlja temelje za dobro zaokružen razvoj, već također pomaže u upravljanju izazovima koje predstavljaju različita pozadina i okolnosti koje se mijenjaju. Rješavanjem ovih izazova i prihvaćanjem evoluirajućeg okruženja obrazovanja, nastavnici i roditelji mogu stvoriti snažan savez koji u konačnici koristi djetetovom rastu i budućem uspjehu.
Sažetak (engleski) Kindergarten plays a key role in the overall development of a child by encouraging cognitive, emotional, social and physical growth. In addition to these fundamental aspects, it also fosters creativity, problem-solving skills, emotional awareness and social skills, laying the foundation for lifelong learning and personal growth. Considering the integral role of parents and educators in the educational path of a child, it becomes evident that their cooperation is an essential and irreplaceable element in this process. This collaboration represents a partnership that includes both the family community and the kindergarten, united by a common goal (the well-being of the child). Achieving successful cooperation depends on several fundamental principles: mutual respect, equality, active listening, mutual dialogue and collective investment in the child's growth. Such cooperation succeeds when both parents and educators are ready to compromise, offering a solid framework for the child's educational progress. However, trying to foster an effective partnership between educators and parents is not
without its challenges. These challenges include communication barriers, different expectations, time constraints, variations in cultural background, etc. In addition, the onset of the global pandemic has highlighted the need for educators to
continually expand and improve their skills in order to maintain the quality of collaboration with parents, even in the midst of unforeseen obstacles that lie ahead. Cooperation between educators and parents is of immense importance in shaping a child's early education. It not only lays the foundation for well-rounded development, but also helps manage the challenges posed by diverse backgrounds and changing circumstances. By addressing these challenges and embracing the evolving environment of education, teachers and parents can create a powerful alliance that ultimately benefits a child's growth and future success.
Ključne riječi
dijete
izazovi
odgajatelj
roditelj
suradnja
Ključne riječi (engleski)
child
challenges
educator
parent
cooperation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:314900
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-03 08:06:19