Naslov ADHD kod djece predškolske dobi
Autor Matea Rački
Mentor Maša Malenica (mentor)
Član povjerenstva Maša Malenica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Pavičić Bošnjak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Kukuruzović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-08-31, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti Poremećaji u ponašanju
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak ADHD je poremećaj paţnje s hiperaktivnošću koji je vrlo često pojavljuje kod predškolske djece. To je poremećaj kojeg karakteriziraju hiperaktivnost, deficit pažnje te impulzivnost. Ovaj poremećaj se češće dijagnosticira dječacima nego djevojčicama. Zbog svojih simptoma, ova djeca se mogu lako primijetit u društvu, međutim dijagnoza se moţe postaviti oko sedme godine, kada dijete krene u školu. Djeca s ADHD-om često budu izolirana od strane vršnjaka jer oni ne razumiju njihovo ponašanje odnosno njihove simptome. Takva djeca ometaju drugu djecu u igri, nemirna su, stalno se kreću te se neprimjereno ponašaju. Zbog takvih ponašanja ih se miče od društva te djeca bivaju usamljena te mogu razviti druge poremećaje. Kako bi se izbjeglo izoliranje djeteta iz društva potrebno je pravilno postaviti dijagnozu. Za to je zaduženi multidisciplinirani tim uz pomoć ljudi iz djetetovog svakodnevnog života odnosno roditelja i odgojitelja. Kada se dijagnoza postavi, možemo razmišljati o pravilnoj terapiji koja bi poboljšala djetetove simptome. Kako bi terapija bila uspješna, najprije je potrebno da se roditelji i odgojitelji dovoljno educirani o samom poremećaju te pristupu tom djetetu. Uz pravilno liječenje i okolinu punu razumijevanja i podrške simptomi će zasigurno smanjiti svoj intenzitet te omogućiti djetetu normalnije funkcioniranje. Ako se simptomi stave pod kontrolu dijete će moći živjeti uspješan život pun uspjeha i prilika, a društvo će ga prihvatiti.
Sažetak (engleski) ADHD is an attention deficit hyperactivity disorder that occurs very often in preschool children. It is a disorder characterized by hyperactivity, attention deficit and impulsivity. This disorder is diagnosed more often in boys than in girls. Due to their symptoms, these children can be easily noticed in society, however, the diagnosis can be made around seven years, when the child starts school. Children with ADHD are often isolated by their peers because they do not understand their behavior or their symptoms. These children disturb other children in the game, they are restless, constantly moving and behaving inappropriately. Due to such behaviors, they are removed from society and children become lonely and may develop other disorders. In order to avoid isolating the child from society, it is necessary to make a correct diagnosis. A multidisciplinary team is responsible for this with the help of people from the child's daily life, parents and teachers. Once the diagnosis is made, we can think about the proper therapy that would improve the child's symptoms. In order for therapy to be successful, it is first necessary for parents and educators to be sufficiently educated about the disorder itself and the approach to that child. With proper treatment and an environment full of understanding and support, the symptoms will certainly reduce their intensity and allow the child to function normally. If the symptoms are brought under control, the child will be able to live a successful life full of success and opportunities, society will accept him.
Ključne riječi
poremećaj
ADHD
dijete
odgojitelj
hiperaktivnost
liječenje
Ključne riječi (engleski)
disorder
ADHD
child
teacher
hyperactivity
treatment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:192465
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-09 09:28:49