Naslov Izvannastavne aktivnosti u osnovnoj školi: obilježja, povijest i recentni trendovi
Naslov (engleski) Extracurricular activities in elementary school: characteristics, history and recent trends
Autor Petra Špoljar
Mentor Tomislav Topolovčan (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Organizacijom izvannastavnih aktivnosti škola nudi sadržaje kako bi učenici kvalitetno provodili svoje slobodno vrijeme. Izvannastavne aktivnosti su izravni oblik odgojno-obrazovnog rada koji je planiran i organiziran u sklopu školskog kurikuluma. U hrvatske škole službeno su uvedene 1953. godine kao „slobodne aktivnosti“. Godinama su se mijenjali nazivi, a danas se u svim službenim pedagoškim dokumentima koristi termin „izvannastavne aktivnosti“. Izvannastavne aktivnosti omogućavaju individualan razvoj učenika i učitelja zbog njihove raznolikosti sadržaja i prilagođenosti specifičnim potrebama i željama određene školske ustanove. Tijekom sudjelovanja u izvannastavnim aktivnostima, zadovoljavaju se obrazovne i odgojne potrebe učenika. Izvannastavne aktivnosti omogućuju postizanje ciljeva koji nisu u potpunosti ostvarivi tijekom redovne nastave te pružaju mogućnost istraživanja suvremenih zbivanja i saznanja. Izvannastavne aktivnosti kreira učitelj koji je voditelj aktivnosti te posjeduje potrebne kompetencije za uspješno provođenje tih aktivnosti u poticajnom okruženju. Kako bi provedba izvannastavnih aktivnosti bila što kvalitetnija, važno je da se učitelji neprestano stručno usavršavaju. Učenici imaju slobodu odabira aktivnosti prema njihovim interesima, motivaciji i sklonostima određenim odgojnoobrazovnim područjima. Potrebno je slušati želje i potrebe učenika kako bi se oni što više uključivali u izvannastavne aktivnosti. Svoje slobodno vrijeme učenici provode sudjelovanjem u izvannastavnim aktivnostima koje im omogućuju kreativno proširivanje znanja, stjecanje novih vještina i iskustava te socijalizaciju s vršnjacima. Brojna istraživanja potvrđuju da sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima ima pozitivan utjecaj na učenike u svim područjima njihovog razvoja. Kreativnost, entuzijazam i profesionalnost učitelja ključni su faktori koji određuju budućnost izvannastavne aktivnosti. Prisutan je problem vremenske organizacije aktivnosti koju bi riješila nastava u jednoj smjeni jer bi se poslijepodne izvannastavne aktivnosti mogle neometano održavati.
Sažetak (engleski) By organizing extracurricular activities, school offers contents for students to spend quality time in their leisure time. Extracurricular activities are a direct form of educational work that is planned and organized as part of the school curriculum. They were officially introduced in Croatian schools in 1953 under the name "free activities". The names have changed over the years, while today the term extracurricular activities is used in all official pedagogical documents. Extracurricular activities enable the individual development of students and teachers due to their diversity of content and flexibility to the specific needs and desires of a particular school institution. By involving students in extracurricular activities,
their educational and developmental needs are satisfied. This is where aims that cannot be achieved in regular classes are achieved, and it offers contents that align with contemporary events and knowledge. Extracurricular activities are designed by teachers who is the leader of the activities and who has competencies for quality implementation in a stimulating surrounding. In order to ensure the highest quality implementation of extracurricular activities, it is important for teachers to continuously enhance their professional development. Students are free to choose activities based on their interests, motivation and preferences for certain educational areas. It is essential to listen to the desires and needs of students in order to encourage their active participation in extracurricular activities. Students spend their leisure time by engaging in extracurricular activities, which allow them to creatively expand their knowledge, acquire new skills and experiences, and socialize with peers. Numerous studies confirm the positive impact in all areas on students who engage in extracurricular activities. Creativity, enthusiasm, and professionalism of teachers are key factors that determine the future of extracurricular activities. There is a problem of time organization of activities that could be resolved by having classes in a single shift, allowing extracurricular activities to take place uninterrupted in the afternoon.
Ključne riječi
slobodno vrijeme
izvannastavne aktivnosti
učenici
učitelji
Ključne riječi (engleski)
leisure time
extracurricular activities
students
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:900749
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-09 10:16:25