Naslov Uloga pomoćnika u dječjim vrtićima u radu s djecom s teškoćama u razvoju
Naslov (engleski) The role of a kindergarten teacher's assistant in working with children with disabilities
Autor Ivona Falčević
Mentor Jasna Kudek Mirošević (mentor)
Član povjerenstva Irena Klasnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Siniša Opić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Odgojno-obrazovna inkluzija djece s teškoćama u razvoju zahtijeva planiranje, vrijeme i educiranje stručnjaka. Danas je sve više djece s teškoćama u razvoju uključeno u redovne grupe predškolskih ustanova sa svojim vršnjacima, a kako bi im se omogućila podrška koja je prikladna te ostvario njihov pun potencijal, uključuju se pomoćnici. Pomoćnici, kao djelatnici ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, pružaju podršku koja se odnosi na djetetovu socijalizaciju s vršnjacima te
... Više odgojiteljima, postizanje samostalnosti u svakodnevnim aktivnostima te pomoć pri osnovnim odgojno-obrazovnim potrebama. Osim navedenog, pomoćnici surađuju s ostalim djelatnicima vrtićima, odnosno odgojiteljima te stručnim suradnicima, ali i roditeljima djece s teškoćama u razvoju razmjenjujući informacije koje su potrebne kako bi se ostvario napredak djeteta. Ovaj rad ima za cilj analizirati i ispitati ulogu pomoćnika u dječjim vrtićima u radu s djecom s teškoćama u razvoju. Istraživanje je provedeno u obliku on-line upitnika na temu „Uloga pomoćnika u dječjim vrtićima u radu s djecom s teškoćama u razvoju“, a bilo je namijenjeno odgojiteljima djece rane i predškolske dobi s različitom razinom iskustva u predškolskom sustavu odgoja i obrazovanja. Prema rezultatima istraživanja sudionici smatraju kako je pomoćnik bitan djetetu s teškoćama u razvoju te kako ima velik doprinos pri praćenju napretka djeteta i kreiranju ciljeva koje dijete može ostvariti, ali i kako bi svako dijete s teškoćama u razvoju trebalo imati svog pomoćnika. Isto tako, sudionici smatraju i slažu se kako bi pomoćnik trebao biti iz odgojiteljske prakse, odnosno kako poslove pomoćnika ne može obavljati svatko te kako je važna edukacija pomoćnika za njegov daljnji rad. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The educational inclusion of children with developmental disabilities requires planning, time and educating experts. Today, more and more children with developmental disabilities are included in regular groups of preschool institutions with their peers, and in order to provide them with appropriate support and realize their full potential, assistants are included. Assistants, as employees of an institution for early and preschool upbringing and education, provide support related to
... Više the child's socialization with peers and teachers, achieving independence in daily activities and help with basic educational needs. In addition to the above, the assistants cooperate with other employees of kindergartens, that is, educators and professional associates, but also with parents of children with developmental difficulties, exchanging information that is necessary to achieve the child's progress. This work aims to analyze and examine the role of assistants in kindergartens in working with children with developmental disabilities. The research was conducted in the form of an online questionnaire on the topic "The role of assistants in kindergartens in working with children with developmental disabilities", and it was intended for educators of early and preschool children with different levels of experience in the preschool education system. According to the results of the research, the participants believe that an assistant is important for a child with developmental disabilities and that it has a great contribution in monitoring the child's progress and creating goals that the child can achieve, but also that every child with developmental disabilities should have their own assistant. In the same way, the participants believe and agree that the assistant should be from educational practice, that is, that not everyone can perform the work of an assistant and that the education of the assistant is important for his further work. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju
odgojitelji
odgojno-obrazovna inkluzija
uloga pomoćnika
Ključne riječi (engleski)
children with developmental disabilities
educational inclusion
educators
the role of assistants
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:987179
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-09 12:19:32