Naslov Važnost igre u razvoju motoričkih sposobnosti djece predškolske dobi
Naslov (engleski) The importance of play in the development of motor skills of preschool children
Autor Josipa Colić
Mentor Mateja Kunješić Sušilović (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak S obzirom da igra ima veliku važnost u ranoj i predškolskoj dobi, trebala bi biti što više zastupljena u tjelesnoj aktivnosti djece. Za odgojitelja koji je stručnjak u području odgoja i obrazovanja nužno je dobro poznavanje specifičnosti pojedinih razvojnih razdoblja čovjeka. S obzirom na stečena znanja, odgojitelji odabranim kineziološkim aktivnostima upravljaju procesom tjelesnog vježbanja djece i aktiviraju njihov cjelokupni organizam. Sva razvojna razdoblja imaju različita obilježja koja je potrebno uvažiti zbog uspješnosti u odgojnoobrazovnom procesu, tjelesnom vježbanju i pozitivnom utjecaju na zdravlje djeteta.
Rano i predškolsko razdoblje djeteta s kineziološkog se stajališta očituje u razvoju motorike, morfoloških obilježja, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti koje doživljavaju intenzivne promjene. Odgojitelj zato upravo u ovom periodu treba primijeniti odgovarajuće motoričke igre kako bi se optimalno utjecalo na razvoj motoričkih sposobnosti. Ovaj rad stoga proučava glavne razvojne karakteristike djece predškolske dobi, podjele i važnost igara te ulogu odgojitelja u provođenju i odabiru odgovarajućih kinezioloških igara i sadržaja. Detaljnije su opisane i motoričke sposobnosti na koje se može utjecati u većoj ili manjoj mjeri redovitim tjelesnim vježbanjem ovisno o koeficijentu urođenosti, spolu i životnoj dobi. Uz motoričke sposobnosti, naglasak se stavlja i na utvrđivanje povezanosti igara i njihove funkcije u razvoju tih sposobnosti kod djece predškolske dobi. Kako bi se svaka odabrana igra manifestirala na pravilan način potrebna su specifična znanja i sposobnosti odgojitelja. Sadržaji odabranih kinezioloških igara za djecu rane i predškolske dobi su različite motoričke strukture koje su u skladu s njihovom dobi i mogućnostima. Zbog toga, one doprinose značajnom motoričkom razvoju djeteta.
Sažetak (engleski) Given that play is of great importance in early and preschool age, it should be represented as much as possible in children's physical activity. For a preschool teacher who is an expert in the field of upbringing and education, it is necessary to have a good knowledge of the specifics of certain periods of human development. With regard to the acquired knowledge, educators use selected kinesiologicy activities to manage the child's physical exercise process and activate their entire organism. All developmental periods have different characteristics that need to be taken into account due to the success in the educational process, physical exercise and positive impact on the child's health.
From a kinesiology point of view, the early and preschool period of a child is manifested in the development of motor skills, morphological features, motor and functional abilities that experience intense changes. Therefore, the educator should apply appropriate motor games in this period in order to optimally influence the development of motor skills. This paper therefore studies the main developmental characteristics of preschool children, the division and importance of games, and the role of educators in the implementation and selection of appropriate kinesiology games and content. Motor abilities that can be influenced to a greater or lesser extent by regular physical exercise are also described in more detail, depending on the coefficient of innateness, gender and age. In addition to motor skills, emphasis is placed on determining the connection between games and their function in the development of these skills in preschool children. In order for each chosen game to manifest itself in a proper way, specific knowledge and abilities of the educator are needed. The contents of selected kinesiology games for children of early and preschool age are different motor structures that are in accordance with their age and capabilities. Because of this, they contribute to the significant motor development of the child.
Ključne riječi
kineziološke igre
motoričke sposobnosti
rast i razvoj djeteta
Ključne riječi (engleski)
kinesiological play
motor skills
child growth and development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:237100
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-10 09:13:54