Naslov Logoterapijski principi u nastavi materinskog i stranog jezika
Naslov (engleski) Principles of Logotherapy in Teaching Mother and Foreign Language
Autor Regina Cacan
Mentor Vladimira Velički (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Logopedija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak U radu se obrađuje primjena logoterapijskih principa Viktora Frankla u osnovnoškolskoj nastavi, s fokusom na nastavu materinskog (hrvatskog) i stranog jezika. Polazište rada je logoterapija, takozvana treća bečka psihoterapijska škola, koju je sredinom 20. stoljeća utemeljio bečki psihijatar i neurolog Viktor E. Frankl (1905. – 1997.) Frankl logoterapiju definira kao psihoterapiju usredotočenu na smisao, a njena primjena u nastavi dovodi do pozitivnih rezultata među učenicima i učenicama. U kontekstu logoterapije u nastavi se česti koristi pojam ,,logopedagogija“. Zato što su učenici svjesni vlastite jedinstvenosti, osobnog doprinosa i uloge u zajednice, odgovorno se odnose prema sebi i drugima, poštuju autoritet, a u razredu vlada pozitivna atmosfera. Primjena logoterapijskih principa učenike1 upućuje na to da su sustvaratelji društvene stvarnosti, što ih dodatno motivira za učenje, akademski uspjeh i zalaganje u radu razredne zajednice. U ovom radu se prikazuju dva međusobno povezana načina za postizanje navedenih rezultata: primjerena ophodnja s učenicima i odabir tekstova za lektiru ili obradu na satovima materinskog ili stranog jezika. Ophodnja s učenicima obuhvaća odabir komunikacije i pogleda na učenika. Pri odabiru tekstova traže se djela dječje književnosti u kojima likovi imaju vrijednosti koje se žele pobuditi kod učenika: dobrota, skromnost, velikodušnost, odgovornost, empatija, nada. Cilj je da se učenici identificiraju s likovima koji su pronašli smisao u patnji, krizne okolnosti vidjeli kao priliku za nešto novo te unatoč okolnostima na koje nisu mogli utjecati izabrali iz situacije izaći kao junaci.
Sažetak (engleski) This thesis deals with the application of Viktor Frankl's logotherapy principles in primary school teaching, with a focus on mother tongue (Croatian) and foreign language teaching. The starting point of the work is logotherapy, the so-called third Viennese school of psychotherapy, which was founded in the middle of the 20th century by the Viennese psychiatrist and neurologist Viktor E. Frankl (1905 - 1997). Frankl defines logotherapy as psychotherapy focused on meaning, and its application in teaching leads to positive results among the students. In the context of logotherapy in teaching is the term logopedagogy commonly used. Because students are aware of their own uniqueness, personal contribution and their role in community, they treat themselves and others responsibly, respect authority, and there is a positive atmosphere in the classroom. The application of logotherapy principles points students to the fact that they are co-creators of social reality, which additionally motivates them for learning, academic success and commitment to the work for the improvement of the community. This thesis presents two interconnected ways to achieve the stated results: proper treatment and communication with students and selecting texts for reading in mother tongue or foreign language classes. The first point includes the proper choice of communication and view of the student. When choosing texts, it is important to look for the works of children's literature in which the characters have values that are to be nurtured in the students: kindness, modesty, generosity, responsibility, empathy and hope. The goal is for students to identify with characters who found meaning in suffering, saw crisis circumstances as an opportunity for something new, and despite circumstances, they could not influence chose to come out the situation as heroes.
Ključne riječi
logoterapija
logopedagogija
smisao
obrazovanje
dječja književnost
Ključne riječi (engleski)
logotherapy
logopedagogy
meaning
education
children's literature
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:347118
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: njemački jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-11 08:49:52