Naslov O jezično-govornim poteškoćama djece predškolske dobi iz perspektive roditelja i odgojitelja
Naslov (engleski) About Speech and Language Difficulties of Preschool Children from the Perspective of their Parents and Teachers
Autor Zrinka Težak
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Monika Pažur (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Govor i jezično izražavanje vještine su koje nas nedvojbeno izdvajaju u odnosu na druga živa bića. Dijete i prije svog rođenja u majčinoj utrobi reagira na njezin glas, pa tako i odmah po rođenju preferira glas svoje majke nad glasovima drugih žena. Prva godina djetetova života je vrijeme u kojem dijete uči kontrolirati svoje govorne organe u svrhu usvajanja vještine govora. Sve je lakše kada znamo da je djetetov razvoj uredan. Međutim, problemi nastaju kada se jave teškoće, kako općenite, tako
... Više i jezično govorne teškoće. Taj problem ne smijemo zanemariti, s obzirom na činjenicu da kvaliteta djetetova života ovisi o njegovoj sposobnosti da komunicira s okolinom, kako bi zadovoljilo svoje potrebe, izrazilo osjećaje, stavove pa i strahove. Ponekad se dogodi i situacija da je dijete urednog kognitivnog razvoja, ali mu je jezično-govorni razvoj usporen i ne slijedi propisane miljokaze. Čak i u slučaju da je jezično-govorni razvoj do tada bio uredan, zbog nepovoljnih životnih okolnosti u kojim se dijete nalazi, on može biti ometen. Unatoč raznim teorijama razvoja govora, jedna je činjenica neosporna, a to je potreba da dijete bude izloženo govoru. Dijete će svakako u nekom trenutku svoga razvoja, ako je urednog razvoja, početi ispuštati glasove. Upravo se ovdje ističe potreba da roditelji i odgojitelji pomognu djetetu potičući njegov jezično-govorni razvoj na način da mu budu podrška i kvalitetan govorni uzor. Roditelj uvijek želi najbolje za svoje dijete, ali ponekad nije stručan u prepoznavanju teškoća u kojima se dijete nalazi. Rano prepoznavanje odstupanja u jezičnogovornom razvoju i rana intervencija, sprječavaju daljnji nastanak poremećaja koji bi se kasnije u puno većoj mjeri negativno odrazio na djetetov cjelokupni razvoj. Stoga je važna edukacija odgojitelja na način da budu u mogućnosti na vrijeme prepoznati jezično-govorne teškoće, upoznati roditelje s tim saznanjima te ih uputiti na daljnje djelovanje. Pomoć djetetu se u prvom redu može ostvariti uz pomoć stručnog tima, uz uvjet da odgojno–obrazovna ustanova ima logopeda. Ukoliko ga nema, potrebno je uputiti roditelje da s djetetom posjete logopeda kako bi se ranom intervencijom osigurala najveća dobrobit djeteta. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Speech and language expression are skills that set us apart from other living beings. Even before birth, the child reacts to its mother's voice in the womb. After birth, it prefers its mother's voice over the voices of other women. The first year of a child's life is the time when the child learns to control its speech organs in order to acquire the skill of speaking. Everything is easier when we know that the child's development is in order. However, problems arise in case of difficulties,
... Više either general ones or the ones concerning language and speech. We must not ignore this problem, given the fact that the quality of a child's life depends on its ability to communicate with the environment, in order to satisfy its needs, express feelings, attitudes and even fears. There might be situations when a child has an orderly cognitive development, but its language and speech development is slowed down and it does not follow the prescribed milestones. Even if the language and speech development was orderly until then, due to the unfavorable life circumstances, it can be hindered. Despite various theories of speech development, one fact is indisputable, and that is the need for the child to be exposed to speech. The child will certainly start making sounds at some point in its development, if it is developing properly. It is precisely here that the need for parents and educators to help the child by encouraging its linguistic and speech development in such a way as to be a support and quality speech role model is highlighted. Parents always want the best for their child, but sometimes they are not experts in recognizing the difficulties the child is in. Early recognition of deviations in language and speech development and early intervention prevents the further occurrence of disorders that would later have a much greater negative impact on the child's overall development. Therefore, it is important to educate educators in such a way that they are able to recognize language and speech difficulties in time, familiarize parents with this information and direct them to further action. Helping a child can primarily be achieved with the help of a professional team, provided that the educational institution has a speech therapist. If there is none, it is necessary to instruct the parents to visit a speech therapist with the child in order to ensure the greatest welfare of the child through early intervention. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
razvoj govora djeteta
jezično-govorne poteškoće
roditelj
odgojitelj
Ključne riječi (engleski)
speech development in children
speech and language difficulties
parent
educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:292037
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-11 09:32:43