Naslov Roditeljsko i odgojiteljsko poticanje dječjega jezičnog razvoja poetskim tekstovima
Naslov (engleski) Parental and educator encouragement of children's language development with poetic texts
Autor Luna Jurić
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Jezično-govorni razvoj jednako je važan kao i cjelokupni razvoj djeteta. Govorom dijete izražava svoje misli, osjećaje, potrebe i želje, te na taj način ostvaruje komunikaciju sa svojom okolinom. Izrazito je važno od rane dobi kvalitetno poticati dječji jezični razvoj zbog brojnih doprinosa u kasnijem sazrijevanju i formiranju socijalnih interakcija, sve kako bi ono postalo aktivnim, sposobnim i odgovornim članom društvene zajednice. Osim osobnih čimbenika i okolina igra značajnu ulogu u odrastanju i formiranju djece rane i predškolske dobi. Stoga je važno stvoriti poticajno okružje kako bi se djelovalo na sva područja dječjega razvoja, pa i na jezično područje. Među brojnim vrijednim poticajima za dječji jezični razvoj, važno mjesto zauzimaju i, često podcijenjeni, poetski tekstovi koji obiluju slikovitošću, ritmičnošću i rimom, svime onim što je djeci poticajno za ovladavanje jezičnim sposobnostima, ali i zanimljivo, zabavno i poučno. Uz pomoć poetskih tekstova djeca na spontan način usvajaju jezične vještine koje će im uvelike olakšati usvajanje čitalačkih vještina pri nastavku odgojno-obrazovnog procesa. Stoga je kako za roditelje tako i za odgojitelje važno uočiti ljepotu i dobrobiti korištenja poezije u radu s djecom te je na primjeren način približiti djeci i kvalitetno interpretirati kako bi se maksimalno ostvario njezin potencijal u poticanju dječjega jezičnog razvoja.
U istraživanju provedenomu za potrebe detaljnijeg uvida u predmetnu temu sudjelovalo je 111 roditelja i odgojitelja. Putem Google obrasca cilj je bio istražiti na koje prednosti, ali i izazove oni nailaze prilikom korištenja poetskih tekstova u radu s djecom. Ovaj rad pruža dublje razumijevanje kako poetski tekstovi mogu biti učinkovit resurs u stvaranju poticajnog jezičnog okružja koje obogaćuje dječje komunikacijske vještine. Rezultati istraživanja pokazuju kako se većina roditelja i odgojitelja služi poetskim tekstovima u radu s djecom, kako primjećuju njihove prednosti i svjesni su njihovih mogućnosti. No isto tako pokazuju i da ima prostora za napredak u kvalitetnijem predstavljanju i interpretaciji poezije djeci rane i predškolske dobi.
Sažetak (engleski) Language-speech development is as crucial as a child's overall development. Through speech, a child expresses thoughts, feelings, needs, and desires, thus establishing communication with their surroundings. It is highly important to effectively nurture a child's linguistic development from an early age due to the numerous contributions it makes to later maturation and the formation of social interactions, enabling them to become active, capable, and responsible members of the social community. The environment plays a significant role in shaping children in their early and preschool years, thus creating a stimulating environment to impact all areas of child development, including the linguistic one. A significant role in promoting children's linguistic development is played by often underestimated poetic texts that are rich in imagery, rhythm, and rhyme—all the elements that captivate, entertain, and educate children. In this spontaneous manner, they acquire language skills that will greatly benefit them when acquiring reading skills as part of their educational process. Therefore, it is crucial to recognize the beauty and benefits of using poetry in working with children, and to present it in an appropriate manner to make the most of the potential of poetic texts as a means of fostering children's linguistic development.
The study involved 111 parents and educators. Through a Google Form, the aim was to explore the advantages and challenges of using poetic texts in working with children, as well as their influence on promoting children's linguistic development. This study provides a deeper understanding of how poetic texts can be an effective resource in creating a stimulating language environment that enriches children's communication skills. The research results show that the majority of parents and educators use poetic texts in working with children, and a significant majority notices benefits when using them. However, there is room for improvement and a desire for higher-quality presentation and interpretation of poetry for children in their early and preschool years.
Ključne riječi
govor
jezični razvoj
odgojitelji
poezija
roditelji
Ključne riječi (engleski)
speech
language development
educators
poetry
parents
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:310125
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-13 09:38:51