Naslov Tjelesna i zdravstvena kultura djece s teškoćama u razvoju
Naslov (engleski) Physical and health culture of children with developmental disabilities
Autor Matea Pejaković
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Draženko Tomić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Naša zajednica obuhvaća mnogo djece s teškoćama u razvoju koje treba aktivno uključiti u proces ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Ova djeca zahtijevaju pravilnu podršku i potporu, prije svega od svojih roditelja, odgojitelja i svojih vršnjaka iz odgojno-obrazovnih skupina. Idealno bi bilo osigurati rad u skupinama gdje se nalazi dijete s razvojnim teškoćama, edukacijsko rehabilitacijsko osoblje te educirani ljudi. Pravo svakog djeteta je zadovoljenje svojih osnovnih životnih potreba, uključujući potrebu za kretanjem, osjećajem pripadnosti i mogućnošću aktivnog sudjelovanja, jasno je navedeno u Konvenciji o pravima djeteta. Poticanjem inkluzije putem potpore djece s razvojnim teškoćama u tjelesnim aktivnostima, odgojitelji doprinose ostvarivanju tih prava, bez povezivanja s određenim izvorom. Uključivanjem djece u tjelesne aktivnosti potiče se i razvija: dječje samopouzdanje, samopoštovanje, te se promiču vrijednosti poput poštovanja, odgovornosti, poslušnosti i sličnog. Nužno je pristupiti djeci koja se razvijaju s izazovima u razvoju na način koji će im omogućiti osjećaj važnosti i pripadnosti, umjesto da ih se izostavlja ili diskriminira. U okviru ovog istraživačkog rada provjerena je prisutnost djece koja se razvijaju s teškoćama u razvoju tijekom satova tjelesnog i zdravstvenog odgoja u predškolskim ustanovama. Rad se bavi najučestalijim vrstama izazova s kojima se odgajatelji svakodnevno susreću i iznosi rezultate aktivnosti djece koja se razvijaju s teškoćama u razvoju. Nadalje, provedeno je anketno istraživanje s ciljem utvrđivanja broja djece koja se razvijaju s teškoćama u razvoju koja sudjeluju u satima tjelesnog i zdravstvenog odgoja u dječjim vrtićima diljem Republike Hrvatske.
Sažetak (engleski) Our community includes many children with developmental disabilities who should be actively included in the process of early and preschool education. These children require proper support and support, above all from their parents, educators and their peers from educational groups. It would be ideal to provide educational and rehabilitation staff and educated people, i.e. assistants, with work in groups where there is a child with developmental difficulties. The right of every child to have their basic life needs met, including the need for movement, a sense of belonging and the possibility of active participation, is clearly stated in the Convention on the Rights of the Child. By encouraging inclusion by supporting children with developmental disabilities in physical activities, educators contribute to the realization of these rights, without being connected to a specific source. By involving children in physical activities, children's self-confidence and self-esteem are encouraged and developed, and the values of respect, responsibility, obedience and the like are promoted. It is necessary to approach children who are developing with developmental challenges in a way that will allow them to feel important and belong, instead of leaving them out or discriminating against them. As part of this research work, the presence of children with developmental disabilities during physical and health education classes in preschool institutions was verified. The paper deals with the most common types of challenges that educators face every day and presents the results of the activities of children who are developing with developmental disabilities. Furthermore, a survey was conducted with the aim of determining the number of children with developmental disabilities who participate in physical and health education classes in kindergartens throughout the Republic of Croatia.
Ključne riječi
teškoće u razvoju
tjelesna i zdravstvena kultura
inkluzija
predškolska ustanova
Ključne riječi (engleski)
developmental difficulties
physical and health education
inclusion
preschool institution
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:026712
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-17 07:59:12