Naslov Uloga jezičnih igara u poticanju slušanja kod djece vrtićke dobi
Naslov (engleski) The role of language games in encouraging listening in kids of kindergarten age
Autor Ana Razum
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Monika Pažur (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Slušanje je jedan od ključnih aspekata jezičnog razvoja. Slušanje omogućava djeci da razumiju, interpretiraju i odgovaraju na verbalne poruke u svakodnevnoj komunikaciji. Jezične igre jedne su od glavnih pomagača u razvoju govora kod djece vrtićke i predškolske dobi. Prema Peti-Stantić i Velički (2008) definiramo ih kao sve igre kojima je izražajno sredstvo jezik u svim svojim pojavnostima. Osim odgojiteljima, jezične igre uvelike mogu pomoći i roditeljima jer su jednostavne za provođenje. Uz
... Više njih dijete ne mora imati osjećaj kao da nešto prisilno uči, jer se one većinom igraju u društvu. Dijete nije fokusirano samo na jednu određenu stvar, a ponavljanje može biti zabavno, a ne zamorno, jer su uvijek prisutni određeni elementi igre.
Sukladno tome, jezične igre imaju značajnu ulogu u poticanju slušanja kod djece predškolske dobi. One, ne samo da čine učenje jezika zabavnim, već i razvijaju vještine slušanja na interaktivan način (Peti-Stantić i Velički, 2009). Isto tako, jezične igre koriste različite tehnike kako bi potaknule djecu na aktivno slušanje i sudjelovanje u svakodnevnom životu s odraslima i vršnjacima.
Istraživanje je provedeno u starijoj vrtićkoj skupini kroz jedno tromjesečje u pedagoškoj godini. Cilj rada je istražiti kako jezične igre utječu na razvoj vještine slušanja kod djece predškolske dobi. Rezultati istraživanja pokazuju kako su djeca unutar skupine ostvarila napredak u jezičnoj djelatnosti slušanja. Kod sve djece u skupini je ostvaren napredak, ali to nije jedina pozitivna stvar proizašla iz ovog istraživanja. Naime, kod većine djece se javio veliki interes za jezik, slova i glasovnu sintezu i analizu što je pretkorak u stjecanju vještine čitanja i pisanja. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Listening is one of the key aspects of language development. Listening enables children to understand, interpret and respond to verbal messages in everyday communication. Language games are one of the main helpers in the development of speech in preschool education. According to Peti-Stantić and Velički (2008), we define them as all games in which the means of expression is language in all its manifestations. In addition to educators, language games can also greatly help parents because they
... Više are easy to implement. With them, the child does not have to feel as if he is being forced to learn something, because they are mostly played in society. The child is not focused only on one particular thing, and repetition can be fun, not tiring, because certain elements of the game are always present.
Accordingly, language games play a significant role in encouraging listening in preschool children. They not only make language learning fun, but also develop listening skills in an interactive way (Peti-Stantić and Velički, 2009). Likewise, language games use different techniques to encourage children to actively listen and participate in everyday life with adults and peers.
The research was conducted in the older kindergarten group during one quarter of the pedagogical year. The aim of the paper is to investigate how language games affect the development of listening skills of preschool child. The results of research show that the children within the group made progress in the linguistic activity of listening. All the children in the group made progress, but that is not the only positive thing that came out of this research. Most children showed interest in language, letters and voice synthesis and analysis, which is a first step in acquiring reading and writing skills. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
jezične igre
govorno-jezični razvoj
slušanje
predškolski odgoj
Ključne riječi (engleski)
language games
speech-language development
listening
preschool education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:838161
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-17 10:16:32